
Równolegle toczą się rozmowy z PKP w sprawie podziału działek gruntu, na którym działa obecnie Cargotor. Prace związane z przejęciem Cargotoru toczą się na podstawie harmonogramu ustalonego przez PLK oraz PKP CARGO w restrukturyzacji.
Dla porządku sprawy, w czerwcu 2024 r. PLK i PKP CARGO zawarły nowy list intencyjny, następnie aneksowany, z terminem realizacji transakcji do końca lipca 2025 r. Poprzedni wygasł w grudniu 2023 r. Na przełomie 2024 i 2025 r., obydwie spółki zaktualizowały badania due diligence oraz wycenę z 2023 r.
PKP PLK otrzymała zgodę UOKiK na przedłużenie obowiązywania decyzji dotyczącej koncentracji. Wyniki badań due diligence stały się podstawą do analizy kilku różnych scenariuszy przeprowadzenia transakcji oraz wariantów zarządzania i integracji przejętej infrastruktury z infrastrukturą znajdującą się w zarządzie PKP PLK. Procedowane są strategie cennikowa i sprzedażowa. Wszystko po to, aby niezwłocznie zakończyć proces przejęcia spółki, odpowiedzialnej za zarządzenie terminalem w Małaszewiczach, w zgodzie z celem postawionym przez Resort Infrastruktury.