Modernizacja linii kolejowej nr 70
Na odcinku Raczyce – Grzybów – Staszów remontowanych jest niemal 13,5 km torów. Ciężkie maszyny kolejowe wzmacniają nawierzchnię i oczyszczają podtorze, a równolegle prowadzone są prace przy wiaduktach kolejowych. Dzięki modernizacji poprawia się stan techniczny infrastruktury i eliminowane są miejsca, które mogłyby w przyszłości powodować konieczność wprowadzania ograniczeń prędkości.
Efektem prac będzie podniesienie dopuszczalnej prędkości pociągów z 60 do 100 km/h na fragmentach linii oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Kluczowy szlak dla transportu towarowego
Linia kolejowa nr 70 (Włoszczowice – Chmielów) stanowi ważny szlak transportowy dla przewozu towarów do elektrowni w Połańcu – jednego z największych zakładów tego typu w kraju.
– Inwestujemy w sprawny i bezpieczny przewóz towarów na ważnym szlaku transportowym, który zapewnia zaopatrzenie dla elektrowni w Połańcu. W kolejnych latach planujemy odnowienie peronów na stacjach zlokalizowanych przy tej linii, co pozwoli na przywrócenie regularnych połączeń pasażerskich m.in. do Grzybowa i Staszowa – podkreśla Grzegorz Łukasik, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Harmonogram i finansowanie prac
Rewitalizacja linii kolejowej nr 70 rozpoczęła się w marcu i potrwa do października 2025 r. Całkowity koszt przedsięwzięcia wynosi ponad 38 mln zł. Roboty prowadzone są przy utrzymanym ruchu pociągów, co umożliwia bieżącą obsługę transportu towarowego do elektrowni.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
