Przyszły wykonawca będzie miał 36 miesięcy na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 8 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Tumlinem. Kluczową częścią inwestycji będzie poprawienie dostępu do kolei poprzez modernizację istniejących stacji i przystanków. Nowoczesne perony powstaną na stacjach w Suchedniowie, Łącznej i Zagnańsku oraz przystankach w Skarżysku Zachodnim, Suchedniowie Północnym i Berezowie. W Zagnańsku i Suchedniowie powstaną nowe przejścia podziemne wyposażone w windy, a w Łącznej powstanie nowa kładka dla pieszych.
Projekt przewiduje wymianę przeszło 62 km torów, wymianę sieci trakcyjnej i instalację nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dzięki inwestycji zwiększy się bezpieczeństwo na 15 przejazdach kolejowo-drogowych, a przejazd przy stacji w Suchedniowie zostanie zastąpiony wiaduktem drogowym. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się tym fragmentem linii kolejowej nr 8 z prędkością 120 km/h, a pociągi towarowe z prędkością 100 km/h. Dzięki budowie dodatkowych torów stacyjnych w Zagnańsku, Suchedniowie i Łącznej zwiększą się możliwość w prowadzeniu ruchu pociągów.
Zadania pn. „Opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych – odcinek LOT-A1-1 Skarżysko-Kamienna – Łączna (od km 142,820 do km 161,810)” oraz „Opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych – odcinek LOT-A1-2 Łączna (bez stacji) – Tumlin, (od km 161,810 do km 175,001)” to część projektu „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów”. Ubiegają się one o współfinansowanie przez Unię Europejską w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej”.