REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Pociągi jeżdżą po dwóch torach między Opolem Głównym i Opolem Zachodnim

Między Opolem Głównym a Opolem Zachodnim pociągi jeżdżą już po dwóch torach. Inwestycja PLK usprawniła komunikację regionalną, międzywojewódzką i międzynarodową. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach modernizacji linii Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie.

Zdjęcie: K. Ścigała, www.plk-sa.pl

Pociągi między Opolem Głównym i Zachodnim jadą już po nowych torach. Inwestycja sprzyja rozwojowi kolejowych podróżny regionalnych i dalekobieżnych. Codziennie na ważnej trasie, łączącej Dolny Śląsk i Opolszczyznę oraz wschód i zachód kraju, trasie kursuje ponad 100 pociągów.

Przebudowa drugiego toru, podobnie jak w przypadku pierwszej nitki, objęła także sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem oraz trzy mosty i cztery wiadukty. Obiekty położone są nad Młynówką, Odrą, Kanałem Ulgi oraz nad ulicami: Powstańców Śląskich, Krapkowicką, Suchodołem, Prószkowską.

Dzięki wykonanej inwestycji, kolejarze prowadzą ruch pociągów na stacji Opole z nowej nastawni, która zastąpiła stary obiekt. Dyżurni ruchu korzystają z nowoczesnych systemów i urządzeń komputerowych.

Przebudowa wiaduktów usprawniła kolejowe podróże i ruch drogowy

Przebudowa czterech wiaduktów kolejowych między Opolem Głównym a Zachodnim zwiększyła istotnie możliwości kolei. Prace wykonane przez PLK usprawnią również komunikację drogową. Taki efekt po zakończeniu prac drogowych da m.in. przebudowa wiaduktu na ul. Powstańców Śląskich. Kierowcy zyskają bezpieczniejszy i sprawniejszy przejazd – w miejscu jednokierunkowej, wąskiej ulicy będzie dwupasmowa droga z chodnikiem.

Przebudowę wiaduktu na ul. Krapkowickiej PKP Polskie Linie Kolejowe realizują wspólnie z Miastem. Kolej zyskała sprawne i bardzo ważne ogniwo linii kolejowej, a w mieście – po wykonaniu robót przez samorząd – znacząco poprawi się komunikacja drogowa, m.in. będą mogły kursować autobusy.

Na trasie Opole Główne – Zachodnie pozostały do wykonania roboty drogowe. Ten zakres prac najbardziej zależy od warunków atmosferycznych. Zakończenie zadania planowane jest na marzec 2024 r.

Efekty inwestycji

Po inwestycji na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie korzyści z rozwoju ekologicznego transportu kolejowego zakładane są w skali regionu, kraju i Europy. To rozwój bezpiecznych podróży pociągami i zwiększenie konkurencyjności kolei. Poprawi się również komunikacja drogowa w obszarze Opola i w regionie. Wykonane prace ograniczą oddziaływanie kolei na środowisko. Montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększył poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Projekt: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” jest realizowany za 815,7 mln zł z udziałem środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości blisko 400 mln zł.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA