
Wykonawca kończy I etap zadania „Prace na linii kolejowej nr 309 na odcinku Kłodzko Nowe – Duszniki-Zdrój – rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącymi – realizacja w latach 2024–2026”, którego realizacja pozwoli na powrót pociągów na trasę Kłodzko – Kudowa-Zdrój.
Od września do stycznia wykonawca poprawiał stan torowiska, trzech mostów, wiaduktu i ściany oporowej. Zamontował pięć rozjazdów – jeden w Kłodzku i cztery w Polanicy-Zdroju. Wykonał również odwodnienie i położył nową nawierzchnię na 19 przejazdach kolejowo-drogowych. Przy użyciu 40 specjalistycznych maszyn kolejarze wymienili 20 tys. podkładów, wysypali 60 tys. ton tłucznia i rozłożyli blisko 6 tys. m² siatek antyerozyjnych zabezpieczających sieć kolejową przed osuwaniem się kamieni.
Zmagali się także z powodzią – wielka woda zniszczyła 500 m odcinek linii kolejowej między Kłodzkiem Nowym a Kłodzkiem Zagórzem. Kolejarze, gdy tylko warunki na to pozwoliły, w szybkim tempie odbudowali nasyp i tory na początku trasy.
Drugi etap zadania obejmuje prace związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym. Nowoczesna automatyka pozwoli na sprawniejsze i jeszcze bezpieczniejsze prowadzenie ruchu pociągów. Na stacji Polanica-Zdrój wyeksploatowane mechaniczne urządzenia sterowania zostaną zastąpione nowoczesnymi systemami elektronicznymi.