REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Podłęże-Piekiełko: pociągi wracają do Rabki

Od 31 sierpnia 2025 r. mieszkańcy Rabki-Zdroju ponownie zyskają możliwość podróży pociągiem do Krakowa, Zakopanego i Nowego Targu. To rezultat zakończenia prac na pierwszym odcinku modernizowanej linii kolejowej nr 104 w ramach strategicznego projektu „Podłęże-Piekiełko”. Inwestycja, współfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), obejmuje nie tylko przebudowę torów, lecz także budowę nowych mostów, wiaduktów, dróg i chodników, znacząco poprawiając jakość komunikacji w regionie.

Podłęże-Piekiełko – zmodernizowany przystanek w Rabce-Zdroju
Zmodernizowany przystanek kolejowy Rabka-Zdrój, fot. Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, www.plk-sa.pl
Spis treści

Modernizacja linii kolejowej nr 104

Zakończony etap obejmuje odcinek Chabówka – Rabka-Zdrój. Tory zostały ułożone w nowym śladzie, a w ramach projektu powstały obiekty inżynieryjne i układ drogowy poprawiający bezpieczeństwo pieszych i kierowców. W centrum Rabki oddano do użytku przejście podziemne przy ul. Zakopiańskiej oraz bezkolizyjne skrzyżowanie z ul. Podhalańską. Od 31 sierpnia 2025 r. zmodernizowany przystanek kolejowy będzie obsługiwał pierwsze połączenia regionalne.

Kolejne etapy prac w Rabce i regionie

Do końca roku kontynuowana będzie budowa torów na odcinku Rabka-Zdrój – Rabka Zaryte, gdzie powstaje nowoczesna stacja kolejowa. Wzdłuż rzeki Raby realizowane są mosty, przepusty i inne obiekty, a nowa droga i most połączą ul. Kasprowicza z ul. Jana Pawła II oraz zapewnią bezpieczne skomunikowanie DK75 z terenami po drugiej stronie rzeki.

Rozwój projektu „Podłęże-Piekiełko

Równolegle prace toczą się na innych odcinkach: w Nowym Sączu i Marcinkowicach powstają mosty i nowe nasypy, w Męcinie budowana jest stacja, a w Mordarce przystanek. Pomiędzy nimi drążony jest tunel pod Pisarzową, natomiast w Limanowej trwa modernizacja stacji i układanie torów w nowym śladzie.

Nowe kontrakty i przyszłe połączenia

W sierpniu podpisano umowę na realizację prac na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale. Trwają także przetargi na kolejne fragmenty, m.in. Podłęże – Gdów oraz Tymbark – Limanowa. Cały projekt obejmuje modernizację i elektryfikację 75 km linii Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę 58 km nowej trasy z Podłęża do Tymbarku i Mszany Dolnej. Dzięki temu czas przejazdu z Krakowa do Nowego Sącza skróci się do około 60 minut, a do Zakopanego do około 90 minut.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.