Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Podpisano umowę na nadzór nad realizacją S14

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na nadzór nad realizacją II odcinka drogi ekspresowej S14 – Zachodniej Obwodnicy Łodzi – węzeł Łódź Teofilów – Słowik.

 

Obowiązki Inżyniera Kontraktu na II odcinku drogi ekspresowej S14 – węzeł Łódź Teofilów – Słowik będzie pełniła firma LAFRENTZ Polska Sp. z o.o. Wartość umowy to nieco ponad 9,2 mln. PLN.

Umowa na realizację

22 sierpnia br. GDDKiA podpisała umowę na realizację odcinka z firmą Stecol Corporation.

Strategiczne znaczenie

Budowa ostatniego odcinka S14 jest ważna nie tylko z punktu widzenia strategii transportowej w regionie, ale także dla całej sieci dróg krajowych. Po oddaniu do ruchu znakomicie poprawi warunki życia mieszkańców Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, wyprowadzając tranzyt z tych miejscowości, jednocześnie skracając czas przejazdu. Poprawi także warunki ruchu w zachodniej części Łodzi, ułatwiając kierowcom jadącym od strony Konina, Poddębic czy Warty dojazd do autostrad A1 i A2, a także drogi ekspresowej S8, bez konieczności wjeżdżania do miasta. Dzięki wybudowaniu drogi S14 Łódź (wraz z aglomeracją) będzie pierwszym miastem w Polsce z pełnym ringiem wykorzystującym autostradę i drogi ekspresowe.

Komfort i bezpieczeństwo

Po zakończeniu inwestycji, droga ekspresowa S14 będzie liczyła ok. 28,5 km długości, połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S8 i w całości będzie przebiegała przez teren województwa łódzkiego. Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, o szerokości 3,5 metra każdy z możliwością dobudowy trzeciego, zewnętrznego, zależnie od potrzeb. Realizowana będzie w systemie projektuj i buduj.

Przyniesie liczne korzyści, zarówno podróżującym tranzytem, jak i lokalnym kierowcom, oraz mieszkańcom. Poza komfortem życia (mniejszy hałas, ograniczona emisja spalin, mniej samochodów na ulicach) zdecydowanie poprawi się także bezpieczeństwo zarówno zmotoryzowanych, mieszkańców okolicznych miejscowości, jak i tzw. niechronionych uczestników ruchu, tzn. pieszych i rowerzystów.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI