Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Podpisano umowę na S61 Szczuczyn – Ełk Południe

6 sierpnia 2018 r. podpisana została umowa na projekt i budowę ok. 23-km fragmentu trasy S61 od Szczuczyna do węzła Ełk Południe. Wykonawcą będzie konsorcjum firm: PORR, PORR Bau oraz UNIBEP.

Wartość zadania wynosi ok. 699,5 mln zł. Planowany czas realizacji to 29 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych (15.12 – 15.03). Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Budzisko, odc. Szczuczyn – Raczki jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF).

Inwestycja będzie polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Połączenie z siecią dróg lokalnych będzie możliwe poprzez węzły drogowe:
– Guty, w gminie Szczuczyn,
– Ełk Południe, w gminie Ełk w pobliżu msc. Nowa Wieś Ełcka.

Via Baltica na Warmii i Mazurach…

Odcinek, na budowę którego została właśnie podpisana umowa jest jednym z trzech fragmentów drogi ekspresowej S61 Szczuczyn – Raczki, będącej częścią europejskiej trasy Via Baltica, realizowanych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:
– Zadanie nr 1 – Szczuczyn – węzeł Ełk Południe (ok. 23 km),
– Zadanie nr 2 – węzeł Ełk Południe – węzeł Wysokie o długości ok. 23 km (w tym połączenie z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o długości ok. 4 km),
– Zadanie nr 3 – węzeł Wysokie – Raczki (ok. 20 km).

W lipcu podpisane zostały umowy na projekt i budowę odcinków Wysokie – Raczki oraz Ełk Południe – Wysokie. Wczorajsza umowa zamyka etap przygotowawczy budowy drogi ekspresowej S61 na Warmii i Mazurach.

… i w innych regionach

Obecnie w realizacji jest 188 km drogi ekspresowej S61 za ok. 4,6 mld zł. Na podpisanie umowy czeka już tylko odcinek Łomża Zachód – Kolno o długości 13 km i wartości ok. 525,6 mln zł.

Polski odcinek Via Baltica to również blisko 105 km drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do końca obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. W tym roku kierowcy pojadą brakującymi odcinkami od Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Łączny koszt budowy S8 Warszawa – Ostrów Maz. to ok. 4 mld zł.

Autor: GDDKiA O/Olsztyn

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI