W ciągu 22 miesięcy spółka Sweco Polska opracuje kilka wariantów koncepcji nowej inwestycji. Wskazany zostanie wariant preferowany, w oparciu o który złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. W ramach inwestycji będą prowadzone konsultacje społeczne.
Zgodnie z założeniem, ulica Bunscha ma zostać rozbudowana na odcinku ok. 1,4 km. Na jej przedłużeniu ma powstać ulica Humboldta o długości ok. 1,3 km. Następnie na odcinku od ul. księdza Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina ma zostać rozbudowa ul. Skotnicka (ok. 1 km).
Wzdłuż tych wszystkich elementów układu drogowego powstanie nowa linia tramwajowa. Jej początek wyznacza pętla Czerwone Maki. W przypadku komponentu tramwajowego rozważane są dwie opcje:
- Pierwsza to budowa linii wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby być zlokalizowany w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie.
- W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie Szpitala im. Babińskiego.
W ramach inwestycji powstaną też: drogi rowerowe, chodniki i przystanki autobusowe. Ponadto przyszły wykonawca przebuduje skrzyżowania, a także wybuduje lub przebuduje infrastrukturę podziemną.