Umowa podpisana przez PLK z konsorcjum spółek BBF i IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo opiewa na przeszło 22 mln zł netto. Zakłada opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy nowej linii kolejowej z Krakowa do Myślenic. Na przygotowanie projektu wykonawcy będą mieli 35 miesięcy.
Kolej na Myślenice
Zadaniem projektantów będzie przygotowanie inwestycji polegającej na budowie linii kolejowej pomiędzy krakowskimi Swoszowicami a centrum Myślenic. Tor o długości ok. 22 km w dwóch fragmentach poprowadzony będzie pod ziemią. Wybudowane zostaną również nowe wiadukty i mosty. Bezkolizyjne skrzyżowania zapewnią bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.
Z wygodnego dostępu do pociągów skorzystać będą mogli nie tylko mieszkańcy Myślenic, ale i trzech podkrakowskich gmin (razem ok. 72 tys. osób). Na trasie powstaną przystanki: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka i stacja Myślenice. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pociągi w podgórskim terenie pojadą z prędkością do 120 km/h. Przejazd z Krakowa Głównego do Myślenic szacowany jest na ok. 40 minut.
Dzięki inwestycji zwiększy się rola kolei w regionie. Projekt pozwoli zmniejszyć liczbę samochodów wjeżdżających codziennie do stolicy Małopolski i przez to zredukować hałas oraz zanieczyszczenie powietrza. Dzięki Programowi Kolej+ na terenie małopolski powstanie również połączenie kolejowe Krakowa z Niepołomicami oraz łącznica, która skróci podróże pociągiem do Olkusza.