Odcinek od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”, wraz z zadaniem od węzła „Podborze” do węzła „Śniadowo”, na który umowa została podpisana 30 stycznia br., połączą Łomżę z drogą ekspresową S8 w Ostrowi Mazowieckiej i dalej przez Wyszków – Marki – z Warszawą.
Pomiędzy Ostrowią Mazowiecką (węzeł „Podborze”) – poprzez węzeł „Śniadowo” – aż do węzła „Łomża Południe” droga ekspresowa S61 zostanie poprowadzona po nowym śladzie, równolegle do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 677. Zgodnie z założeniami, droga ekspresowa S61, ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, pas rozdziału oraz nawierzchnię z betonu cementowego. Na odcinku od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe” przewidziano jeden węzeł – „Śniadowo”.
Dane techniczne odcinka S61 od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”:
– Długość – 16,99 km (S),
– Długość i klasa dróg wybudowanych lub przebudowanych poza ciągiem głównym – 23,5 km (w tym dróg poszczególnych klas: G – 0,933 km; Z – 2,662 km; L – 0,709 km; D – 19,223 km),
– Przekrój drogi – 2×2,
– Szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
– Szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m,
– Szerokość pasa dzielącego – 5,0 m,
– Szerokość poboczy – minimum 0,75 m,
– Kategoria ruchu: KR6,
– Ilość węzłów: 1,
– Obiekty inżynierskie – 14 (w tym mosty – 3; wiadukty – 10; przejścia dla zwierząt – 1),
– Ilość MOP-ów – 2 (Kategorii II – 1 oraz Kategorii III – 1).
Autor: GDDKiA O/Białystok