REKLAMA
Drogi Wiadomości
3 Minuty czytania

Południowa Obwodnica Warszawy później niż planowano

Z „opóźnieniem” mamy do czynienia  wtedy, gdy zawini jedna lub obie strony umowy. Czym innym jest „wydłużenie czasu na ukończenie robót”. 

 
Zdjęcie: GDDKiA
Zdjęcie: GDDKiA
Jest  ono  możliwe na warunkach określonych w umowie wówczas, gdy  wykonawca  przedstawi wyjaśnienia i poda powody, z których wynikać będzie  konieczność wydłużenia czasu trwania kontraktu.

Przyczyny  te  muszą być obiektywne i niezależne od stron. Z reguły wynikają one z czynników zewnętrznych, np.  warunków gruntowo-wodnych,  warunków atmosferycznych,  odkryć archeologicznych  itp., a więc czynników, których nie można przewidzieć czy też w sposób jednoznaczny opisać w umowie.

Terminy zakończenia robót

 
Zdjęcie: GDDKiA
Zdjęcie: GDDKiA

Blisko 19-kilometrowa budowa drogi ekspresowej S2 (tzw. Południowej Obwodnicy Warszawy) pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska została podzielona na trzy odcinki (A, B i C). Każdy z nich jest realizowany przez innego wykonawcę.

Na zadaniu C (węzeł Wał Miedzeszyński – węzeł Lubelska), w ramach którego budowany jest m.in. węzeł Patriotów i estakady w Mazowieckim Parku Krajobrazowym, termin ukończenia prac został wydłużony  do  grudnia  2020 r.  Obiektywnym i uzasadnionym  powodem przesunięcia daty zakończenia robót jest  porozumienie  zawarte z PKP PLK związane z budową wiaduktu pod czwarty tor kolejowy, który przechodzi nad drogą ekspresową.

Z kolei termin zakończenia prac na zadaniu B (węzeł Przyczółkowa – węzeł Wał Miedzeszyński), gdzie budowany jest m.in. most przez Wisłę, na chwilę obecną został przesunięty na  koniec  października  2020  r. Powodem tego jest uznanie roszczenia Wykonawcy dotyczące nieprzewidzianych warunków gruntowych  w  nurcie  Wisły. Należy zaznaczyć, że data zakończenia kontraktu zostanie wydłużona jeszcze o ok. miesiąc, czyli do listopada 2020  r. w związku z uznaniem kolejnego, zasadnego  roszczenia związanego z wystąpieniem wysokiej fali na Wiśle  w  maju  2019  roku.  Finalizujemy już aneks do umowy w tym zakresie.

W dalszym ciągu w rozpatrywaniu są roszczenia Wykonawcy odnośnie wydłużenia zakończenia prac na zadaniu A (węzeł  Puławska – węzeł  Przyczółkowa), gdzie trasa przebiegać będzie tunelem przez Ursynów. Po ich rozpatrzeniu będzie możliwe wskazanie daty zakończenia inwestycji.

S2 Południowa Obwodnica Warszawy


Inwestycja została podzielona na trzy zadania:
– zadanie A  o  długości  ok. 4,6  km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa  realizuje  Astaldi, wartość robót wynosi 1,3 mld zł;  
– zadanie B  o  długości ok. 6,5 km od węzła  Przyczółkowa  do węzła  Wał Miedzeszyński  realizuje  Gulermak,  wartość robót wynosi 795 mln zł;  
– zadanie C  o  długości  ok. 7,5 km od węzła  Wał Miedzeszyński  do węzła  Lubelska  realizuje Warbud, wartość robót wynosi 601 mln zł.  

Wszystkie  kontrakty zawarto  w grudniu 2015 roku.

Południowa Obwodnica Warszawy  będzie posiadać  dwie  jezdnie po  trzy  pasy ruchu (na moście po  cztery  pasy ruchu w każdym kierunku). W ramach zadania powstanie  tunel  pod Ursynowem, most  przez Wisłę, estakady  nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym,  pięć  węzłów: Ursynów Zachodni, Ursynów Wschodni, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów,  a także urządzenia  ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 
 
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach POIŚ 2014-2020.

Źródło: GDDKiA

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.