REKLAMA
Kolej Tunele Wiadomości
1 Minuta czytania

PORR i Rhomberg Sersa przeprowadzą prace wyposażeniowe w tunelu bazowym Semmering

Stanowiący część nowej południowej trasy kolejowej tunel bazowy Semmering oferuje szybkie i bezpieczne połączenie między Dolną Austrią a Styrią, zapewniając równocześnie wzmocnienie europejskiego korytarza bałtycko-adriatyckiego. Współpracującym w ramach konsorcjum BTA Semmering Base Tunnel 4.1 Grupie PORR i Rhomberg Sersa Rail Group powierzono prace w zakresie wyposażenia inżynieryjnego dwunawowego tunelu kolejowego o długości ok. 27 km.

Wizualizacja: ÖBB/3D-Schmiede, www.porr.pl

– Wyposażenie tunelu bazowego Semmering to niezwykle złożone zadanie, które wymaga bardzo obszernej wiedzy z zakresu inżynierii kolejowej. Dzięki bogatemu doświadczeniu w budownictwie kolejowym, którym zajmujemy się w ramach szerokiego zakresu usług, PORR jest szczególnie dobrze przygotowany do realizacji tego kontraktu. Jesteśmy dumni, że wraz z naszym partnerem Rhomberg Sersa Rail Group możemy wnieść znaczący wkład w rozwój mobilności w Europie – powiedział Karl-Heinz Strauss, Prezes Zarządu Grupy PORR.

Konsorcjum przeprowadzi prace wyposażeniowe w dwunawowym tunelu o długości ok. 27 km na odcinku pomiędzy miejscowościami Gloggnitz w Dolnej Austrii i Mürzzuschlag w Styrii. Realizowany kontrakt o wartości 176 mln EUR obejmuje sprzęt telekomunikacyjny, instalację elektryczną z systemami wysokiego napięcia, tablice rozdzielcze, oświetlenie i oznakowanie dróg ewakuacyjnych, a także sygnalizację. Umowa uwzględnia również montaż mechanicznych systemów klimatyzacyjnych, wentylacyjnych i przeciwpożarowych, a także prace ślusarskie. Planowanie prac w ramach konsorcjum rozpocznie się w najbliższych dniach, a start budowy przewidziany jest na czerwiec 2025 r. Planowo tunel zostanie otwarty w 2030 r.

Udana współpraca

Po tunelu Koralm, to drugi duży projekt tunelowy prowadzony przez austriackie przedsiębiorstwo kolejowe ÖBB, w którym prace wyposażeniowe realizowane będą przez Grupę PORR i Rhomberg Sersa Rail Group (RSRG). PORR po raz kolejny zajmie się zarządzaniem projektem, a RSRG odpowiadać będzie za kierownictwo techniczne.

– Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli przyczynić się do stworzenia zrównoważonego i bezpiecznego połączenia między Dolną Austrią a Styrią – powiedział Robert Kumpusch, dyrektor zarządzający ds. Projektów w RSRG. – Z przyjemnością wesprzemy projekt naszym doświadczeniem dostawcy kompleksowych usług, który może pochwalić się wieloma pomyślnie zrealizowanymi projektami. Prezes Zarządu Grupy PORR Karl-Heinz Strauss dodał: – Zdobycie kontraktu na budowę tunelu bazowego Semmering potwierdza sukces, jakim były prowadzone przez nas prace w tunelu Koralm. Jesteśmy pewni, że po raz kolejny spełnimy wysokie oczekiwania klienta.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA