Powstaną dwa nowe perony na stacji Wróblin Głogowski
Na stacji Wróblin Głogowski dla podróżnych będą dwa nowe perony. Przebudowane tory zapewnią sprawną obsługę i przejazd pociągów towarowych. PLK realizują przebudowę stacji ze środków budżetowych, za ponad 27 mln zł.
Dla podróżnych zdecydowanie poprawią się warunki obsługi. Po przebudowie, dwa dwustumetrowe perony będą miały nową nawierzchnię i będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia do peronów będą przystosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zostanie zamontowane nowe, ledowe oświetlenie. Odnowione będą wiaty oraz ławki.
Dla ruchu pasażerskiego i towarowego będą korzystne zmiany. Inwestycja pozwoli bowiem na przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h (towarowych do 100 km/h) i likwidację ograniczeń prędkości, miejscami do 30 km/h. Nowe tory i nowe rozjazdy to również sprawniejsze kierowanie ruchem pociągów. Płynny przejazd pociągów towarowych umożliwi bardziej ekonomiczną jazdę i ograniczy zużycie energii.
W ramach umowy na stacji Wróblin Głogowski, położonej na tzw. Nadodrzance, zostaną przebudowane 4 km torów. Wymienionych zostanie 10 rozjazdów, ważnych elementów linii, zapewniających sprawne przejazdy z toru na tor. Zainstalowane będą w nich nowe urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR), zapewniające sprawne kierowanie ruchem w warunkach zimowych. W rejonie wymienianych rozjazdów zabudowane zostaną nowe konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Wykonana zostanie naprawa 3 mostów i 2 przepustów. Przeprowadzone zostaną prace odwodnieniowe, gwarantujące dobre utrzymanie torów na kolejne lata.
Wartość umowy – pn. „Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych dla zadania pn.: „Prace na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny – Stacja Wróblin Głogowski realizowanego w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” – wynosi 27 544 715,45 zł netto.
Zadanie jest finansowane ze środków budżetowych. Wykonawcą robót jest firma INFRAKOL sp. z o.o. z Jawora. Zakończenie prac przewidziane jest w 2021 r.
Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.