![Stacja Wróblin Głogowski, fot. PKP PLK](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2019/Listopad/13.11/_resampled/ResizedImage300225-Wroblin_Glogowski.png)
Dla podróżnych zdecydowanie poprawią się warunki obsługi. Po przebudowie, dwa dwustumetrowe perony będą miały nową nawierzchnię i będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia do peronów będą przystosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zostanie zamontowane nowe, ledowe oświetlenie. Odnowione będą wiaty oraz ławki.
Dla ruchu pasażerskiego i towarowego będą korzystne zmiany. Inwestycja pozwoli bowiem na przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/h (towarowych do 100 km/h) i likwidację ograniczeń prędkości, miejscami do 30 km/h. Nowe tory i nowe rozjazdy to również sprawniejsze kierowanie ruchem pociągów. Płynny przejazd pociągów towarowych umożliwi bardziej ekonomiczną jazdę i ograniczy zużycie energii.
W ramach umowy na stacji Wróblin Głogowski, położonej na tzw. Nadodrzance, zostaną przebudowane 4 km torów. Wymienionych zostanie 10 rozjazdów, ważnych elementów linii, zapewniających sprawne przejazdy z toru na tor. Zainstalowane będą w nich nowe urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR), zapewniające sprawne kierowanie ruchem w warunkach zimowych. W rejonie wymienianych rozjazdów zabudowane zostaną nowe konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Wykonana zostanie naprawa 3 mostów i 2 przepustów. Przeprowadzone zostaną prace odwodnieniowe, gwarantujące dobre utrzymanie torów na kolejne lata.
Wartość umowy – pn. „Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych dla zadania pn.: „Prace na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny – Stacja Wróblin Głogowski realizowanego w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” – wynosi 27 544 715,45 zł netto.
Zadanie jest finansowane ze środków budżetowych. Wykonawcą robót jest firma INFRAKOL sp. z o.o. z Jawora. Zakończenie prac przewidziane jest w 2021 r.
Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.