Przystanek Kraków Kościelniki gotowy będzie pod koniec 2024 roku. Wykonawca (Swietelsky Rail Polska sp. z o.o.) zaprojektuje i zrealizuje budowę dwóch peronów jednokrawędziowych na odcinku Nowa Huta – Podłęże (linia kolejowa nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże). Do peronów prowadzić będzie przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Przystanek będzie w pełni dostępny dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Jego lokalizacja pozwoli na wybudowanie w sąsiedztwie parkingu i ciągów komunikacyjnych. Podróżni pociągami aglomeracyjnymi dojadą do centrum Krakowa w kilkanaście minut.
– Nowe przystanki wybudowane w Krakowie ułatwią codzienne funkcjonowanie mieszkańcom Nowej Huty. Znacznie skrócą czas dojazdu do centrum miasta. Stawiamy na przyjazny środowisku, zrównoważony transport – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Dwa perony przystanku Kraków Przylasek powstaną przy ul. Rzepakowej, w sąsiedztwie popularnego kąpieliska. Zlokalizowane będą po dwóch stronach przejazdu kolejowo-drogowego. Znajdą się na nich wiaty, tablice informacyjne, ławki i czytelne oznakowanie. Oświetlenie pomoże w orientacji także po zmroku. Podróżni skorzystają z nowych chodników, oraz miejsc parkingowych dla rowerów. Wykonawca (PORR SA) zakończy prace w IV kwartale 2024 r.
– Po modernizacji krakowskiej linii średnicowej czas na kolejne ważne inwestycje w stolicy Małopolski. Nowe przystanki poprawią dostęp do kolei mieszkańcom Nowej Huty i dadzą pozytywny impuls do dalszego rozwoju tych obszarów – mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.