REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Prace na linii Legnica – Rudna Gwizdanów

PLK realizują prace na linii Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów za prawie 200 mln zł. Obecnie wykonawca przebudowuje tory na stacji Rudna Gwizdanów. Inwestycja poprawi warunki transportu towarowego.

Prace na stacji Rudna Gwizdanów, fot. PKP PLK
Prace na stacji Rudna Gwizdanów, fot. PKP PLK
Na stacji Rudna Gwizdanów linia kolejowa, w kierunku Lubina i Legnicy jest w przebudowie. Na zamkniętym dla ruchu pociągów odcinku Lubin – Rudna Gwizdanów wykonawca zdemontował tory. Wzmacniany jest teren pod kolejową trasą. Wymieniane są elementy konstrukcji wsporczych i sieci trakcyjnej. Budowana jest linia światłowodowa, niezbędna do sprawnej obsługi urządzeń odpowiedzialnych za bezpiecznych ruch kolejowy.

Na stacji w Koźlicach podróżni zyskają większy komfort obsługi. Będą nowe wyższe i lepiej oświetlone perony. Osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych dostęp do pociągów ułatwią windy. W miejscowości znacząco zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. W miejscu przejazdu budowany jest wiadukt kolejowy. Aktualnie powstaje żelbetowa konstrukcja obiektu.

Na odcinek Legnica – Lubin powrócą regularne połączenia. Wykonane już prace modernizacyjne na 22 kilometrowym odcinku Legnica – Lubin pozwoliły na wprowadzenie w lutym br. ruchu pociągów towarowych. Od 9 czerwca na odcinek ten wjadą pociągi pasażerskie. Odnawiana trasa zapewni prowadzenie pociągów z prędkością do 120 km/godz. Na linii będą jeszcze kontynuowane prace, bez wpływu na ruch pociągów.

Modernizacja linii Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów, realizowana w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów” jest największą obecnie prowadzoną inwestycją kolejową na Dolnym Śląsku. Jej wartości wynosi ponad 197 mln zł, w tym prawie 131 mln zł to dofinansowanie ze środków unijnych w ramach POIiŚ.

Znaczenie inwestycji wynika z roli jaką pełni ta trasa kolejowa w systemie komunikacyjnym regionu. Linia Legnica – Rudna Gwizdanów jest głównym szlakiem towarowym Legnicko-Głogowskigo Okręgu Miedziowego. Trasa ta stanowi też łącznik pomiędzy magistralami kolejowymi – linią E 30 (biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec – Legnicę – Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką, łączącą Wrocław – Głogów – Zieloną Górę – Szczecin).

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.