
Obecnie specjalistyczna maszyna tzw. podbijarka wyrównuje tor na linii Ostrołęka – Chorzele. Tor jest unoszony i pod podkłady podsypywany jest tłuczeń. Maszyna pracowała już na szlakach Jastrząbka – Parciaki, Grabowo – Jastrząbka, Jastrząbka – Chorzele oraz w obrębie stacji Grabowo. Wykona roboty na stacji Chorzele na pozostałych odcinkach linii.
Przy nowym blisko 250 m moście kolejowym nad Narwią umacniane są skarpy rzeki. Od strony Ostrołęki i Chorzel przygotowywane są najazdy na most. Po przygotowaniu mostu, będzie ułożony tor.
W czerwcu na stacji w Ostrołęce rozpocznie się budowa nowego peronu i demontaż starych torów. Budowany jest budynek lokalnego centrum sterowania (LCS), w którym dyżurni ruchu będą pełnić nadzór nad ruchem kolejowym.
Trasa Ostrołęka – Chorzele zapewni dogodne podróże. Na peronach będą nowe wiaty i ławki. Przewidziano jasne oświetlenie oraz gabloty informacyjne i czytelne oznakowanie. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą miały ułatwione podróże, gdyż wszystkie perony będą odpowiednio przygotowane, m.in. zastosowane zostaną linie naprowadzające ułatwią drogę osobom niewidomym i słabowidzącym.
W zakresie inwestycji, poza mostem nad Narwią, przebudowanych zostanie także 19 mniejszych obiektów, m.in. 5 mostów. Prace uwzględniają potrzeby ochrony środowiska – przygotowane będą 4 przejścia dla małych zwierząt.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele” ma wartość około 347 mln zł i ubiega się o częściowe dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl