REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Prace przy podbudowie na skarżyskim odcinku S7

Pierwsze fragmenty podbudowy bitumicznej pod nawierzchnię zostały ułożone na budowanym odcinku drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego – Skarżysko-Kamienna.

Budowa drogi S7, fot. GDDKiA O/Kielce
Budowa drogi S7, fot. GDDKiA O/Kielce
Wykonawca prowadzi prace przy układaniu podbudowy z kruszywa, a na niektórych fragmentach ciągu głównego drogi ekspresowej kończone są roboty ziemne. Na pierwszych trzech odcinkach przyszłej S7 o łącznej długości około 2 km ułożona została podbudowa bitumiczna pod warstwę wiążącą nawierzchni. Osiem spośród dziesięciu mostów, wiaduktów i przejść dla zwierząt ma zabetonowane ustroje nośne.

Parametry techniczne odcinka S7

Długość odcinka – 7,6 km
Przekrój drogi – 2 jezdnie po 2 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu – 3,5 m
Szerokość pasów awaryjnych – 2,5 m
Szerokość pasa dzielącego – 12 m
Dopuszczalne obciążenie – 115kN/oś
Ilość węzłów – 2 (Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód)
Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych ( 5 w ciągu S7 i jeden nad S7), 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót – około 260 mln złotych
Data rozpoczęcia kontraktu: 10.10.2017 r.
Okres realizacji: 22 miesiące – z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień-15 marzec)

Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy wybudowany w tym roku fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej, droga nr 7 na całym świętokrzyskim odcinku o długości prawie 100 km zyska pełne parametry trasy ekspresowej. Nowa droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy. Wykonawcą tego odcinka drogi ekspresowej S7 jest spółka Budimex.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Kielce

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA