Początek modernizacji linii kolejowych
Ruszyły roboty na odcinkach Sandomierz – Chmielów (LK25) oraz Sobów – Zbydniów (LK74). Inwestycja obejmuje przebudowę torów, przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych oraz budowę nowych peronów na 13 stacjach i przystankach. Celem jest poprawa dostępności, komfortu i sprawności podróży.
Zakres prac i planowane efekty
W ramach zadania modernizowanych jest 66 km linii nr 25, 74 i 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew. Pierwszy etap prac obejmuje demontaż starej infrastruktury i przygotowanie terenu pod budowę nowych torów.
Po zakończeniu modernizacji prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 120 km/h, a towarowych do 110 km/h. Czas przejazdu między Sandomierzem a Padwią skróci się o ok. 10 minut, a na odcinkach Stalowa Wola Rozwadów – Sobów i Sobów – Padew podróż InterCity będzie krótsza o ok. 13 minut.
Lepsza obsługa pasażerów
Nowe perony powstaną m.in. w Tarnobrzegu, Chmielowie, Zbydniowie, Grębowie i Padwi Narodowej. Zostaną wyposażone w pochylnie, oznakowania dotykowe, wiaty, ławki i gabloty informacyjne.
Finansowanie projektu
Prace realizowane są w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew” i finansowane z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
