Prace utrzymaniowe stacji Inowrocław zwiększyły przepustowość
Stacja Inowrocław, jeden z najważniejszych węzłów kolejowych województwa kujawsko-pomorskiego, obsługuje nawet 160 pociągów dalekobieżnych, regionalnych i towarowych na dobę. Na początku 2024 r. obowiązywało tu aż 50 ograniczeń prędkości, co było rekordem w sieci PLK. Wynikało to z pogarszającego się stanu technicznego torów i rozjazdów.
Dzięki przeprowadzonym pracom utrzymaniowym stacja Inowrocław odzyskała pełną funkcjonalność operacyjną, a zdecydowaną większość ograniczeń prędkości usunięto. Umożliwiło to prowadzenie ruchu z prędkościami rozkładowymi oraz zwiększyło przepustowość stacji.
Zakres prac utrzymaniowych na liniach 131 i 353
Priorytetem dla PLK było poprawienie przepustowości stacji Inowrocław na torach głównych zasadniczych linii kolejowych nr 131 oraz 353 (Poznań Wschód – Skandawa). W ramach prac wymieniono trzy rozjazdy, podrozjazdnice oraz podkłady w torach. Po uzupełnieniu tłucznia przeprowadzono regulację geometrii toru przy użyciu podbijarek.
Realizacja tych działań pozwoliła na likwidację większości ograniczeń prędkości, zwiększając płynność prowadzenia ruchu i poprawiając bezpieczeństwo eksploatacyjne stacji.
Ostatnie ograniczenie prędkości zniknie w grudniu
Obecnie na stacji Inowrocław obowiązuje tylko jedno ograniczenie prędkości. Jego usunięcie zaplanowano do połowy grudnia br. poprzez wymianę podkładów i podsypki. Wartość wykonanych już prac utrzymaniowych wyniosła 4,85 mln zł netto, finansowanych ze środków budżetowych PLK.
Stacja jest jednocześnie przewidziana do kompleksowej modernizacji w ramach projektu przebudowy linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew, który znajduje się na etapie projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
