Zasadnicze prace na nowej, południowej konstrukcji mostu zakończą się we wrześniu. Roboty prowadzono kilkanaście metrów nad Wisłą. Wykorzystane były barki oraz specjalistyczny sprzęt do demontażu i montażu ciężkich stalowych konstrukcji. Wykonawca musiał radzić sobie przy bardzo niskim stanie Wisły i podczas fali powodziowej. Prace tak zorganizowano, że nie miały wpływu na kursowanie pociągów po czynnym moście północnym.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dostosowuje obiekt do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Wraz z otwarciem mostu zwiększy się przepustowość linii. Z kolejowego Mostu Gdańskiego korzystają pociągi pasażerskie oraz pociągi towarowe. Przeprawa jest ważnym ogniwem linii obwodowej, która łączy stacje Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska i Warszawa Praga.
Zadanie na Moście Gdańskim jest realizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wartość umowy to 75 780 796,55 (netto) zł.
Tekst i zdjęcie: Karol Jakubowski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan