
Program Inwestycji to pierwszy dokument, określający ogólne założenia techniczne oraz szacunkowe koszty związane z przygotowaniem oraz realizacją danego zadania. Z dokumentu dotyczącego dodatkowego węzła Żurobice wynika, że rozpoczęcie prac przygotowawczych nastąpi w tym roku (po podpisaniu umowy z wykonawcą), a uzyskanie decyzji środowiskowej (DŚU) planowane jest w I połowie 2027 r. GDDKiA zakłada, że roboty budowlane rozpoczną się w 2029 r., a zakończą w 2031 r. Łączne koszty prac przygotowawczych zostały oszacowane na blisko 1,4 mln zł.
Lokalizacja węzła Żurobice jest rozpatrywana w rejonie miejscowości o tej samej nazwie, tj. w miejscu przecięcia drogi ekspresowej S19 z droga powiatową Nurczyk – Żurobice – Makarki. Nad S19 powstanie wiadukt drogowy oraz łącznice, co umożliwi powiązanie z drogą ekspresową istniejącej DK19 (w przyszłości drogi wojewódzkiej oraz drogi powiatowej).
Potrzeba budowy węzła Żurobice wynika z postulatów mieszkańców oraz podmiotów gospodarczych z terenów gmin Dziadkowice, Milejczyce, Grodzisk i Drohiczyn. Były one zgłaszane w trakcie realizacji odcinka drogi S19 Malewice – Chlebczyn. Bez dodatkowego węzła Żurobice, społeczności lokalne mogłyby wjeżdżać na „eskę” tylko poprzez węzły Boćki lub Siemiatycze Północ, pomiędzy którymi odległość wynosi niemal 30 km.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan