Program inwestycyjny dla obwodnicy Makowa Podhalańskiego
Andrzej Adamczyk zatwierdził Program inwestycji dla obwodnicy Makowa Podhalańskiego w ciągu DK28. Obwodnica zostanie zrealizowana w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
– Mieszkańcy Makowa Podhalańskiego na co dzień borykają się z dużym ruchem pojazdów korzystających z drogi krajowej nr 28, która jest jedną z najważniejszych tras w regionie. Czekają na obwodnicę od wielu lat, podobnie jak kierowcy, którzy tracą czas w długich korkach na tej trasie – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Obwodnica Makowa Podhalańskiego
Podstawowym celem budowy obwodnicy Makowa Podhalańskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 28. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na odcinku drogi krajowej w pobliżu Makowa Podhalańskiego. Inwestycja pozytywnie wpłynie na przepustowość ciągu komunikacyjnego DK28 łączącego Podtatrze ze Śląskiem.
Dla obwodnicy Makowa Podhalańskiego nie były dotychczas prowadzone prace przygotowawcze. Przebieg trasy zostanie określony w ramach prac mających na celu uzyskanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji.
Ogłoszenie przetargu na realizację zadania jest planowane na początek 2025 r.
W ramach Programu budowy 100 obwodnic w województwie małopolskim powstanie łącznie 7 obwodnic:
– Limanowej w ciągu drogi krajowej nr 28,
– Makowa Podhalańskiego w ciągu drogi krajowej nr 28,
– Nowego Targu w ciągu drogi krajowej nr 49,
– Piwnicznej w ciągu drogi krajowej nr 87,
– Tarnowa w ciągu drogi krajowej nr 73,
– Trzebini w ciągu drogi krajowej nr 79,
– Wadowic w ciągu drogi krajowej nr 28.
Dla obwodnic Limanowej, Nowego Targu, Piwnicznej, Tarnowa i Wadowic są już prowadzone prace przygotowawcze.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury