Sprawniejsze podróże zapewni wymiana toru, elementów sieci trakcyjnej i urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na całym odcinku. Na stacji Koźmin Wielkopolski przewidziano nowe rozjazdy, które umożliwią płynną zmianę toru jazdy pociągów.
Wzrośnie bezpieczeństwo na styku toru z drogami dzięki modernizacji 12 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania m.in. w Koźminie Wielkopolskim, Nowej Obrze i Golinie zyskają nową nawierzchnię oraz oznakowanie. Na części przejazdów będą dodatkowe zabezpieczenia – sygnalizacja świetlna, która wspomoże kierowców przy przekraczaniu toru. Wyremontowane przepusty wraz z odnowionymi konstrukcjami m.in. mostu i wiaduktu w Golinie (na ul. Bielawy) na lata zapewnią bezpieczne przejazdy pociągów.
Zasadnicze prace rozpoczną się 5 września. Wykonawca organizuje już plac budowy. Ze względu na zakres prac na jednotorowym odcinku, w porozumieniu z przewoźnikami, do czerwca 2023 r. dla podróżnych obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa.
Na zwiększenie możliwości trasy w ramach przedsięwzięcia „Wykonanie prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice na odcinku Koźmin Wlkp. – Jarocin w torze nr 1 od km 78.3,352 do 92,175”, które jest częścią projektu „Prace na liniach kolejowych nr 281. 766 na odcinku Oleśnica – Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno”, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ok. 44 mln zł ze środków budżetowych. Zakończenie inwestycji przewidywane jest obecnie w II połowie 2023 r. Prace są realizowane w formule „projektuj i buduj”.
Coraz lepsze podróże między Krotoszynem a Gnieznem
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zapewniają dogodniejsze przewozy na linii z Dolnego Śląska przez Oleśnicę, Milicz i Jarocin w kierunku Chojnic. W ostatnich latach prace na torach zrealizowano już między Oleśnicą a Miliczem, Zdunami a Krotoszynem, Jarocinem a Wrześnią oraz Wrześnią a Gnieznem. Zapewniło to sprawniejszy ruch pociągów i umożliwiło wznowienie przejazdów pasażerskich na trasie Gniezno – Września – Jarocin od połowy 2018 r.
Dla zwiększenia dostępu do kolei, w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”, na trasie przebudowane zostaną perony. Już podpisano umowę z wykonawcami na prace w Miłosławiu, Orzechowie i Książnie. W najbliższych tygodniach planowane jest ogłoszenie przetargu na modernizację platform w miejscowości Golina, Obra Stara, Koźmin Wielkopolski i Bożacin. Podróżni skorzystają z efektów inwestycji w 2023 r.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan