Przebudowa peronów i nowe udogodnienia
Prace rozpoczęto od rozbiórki peronu nr 2 przy torze nr 2 oraz usuwania kolizji z infrastrukturą podziemną. Roboty prowadzone są etapami, aby podróżni mieli zapewniony stały dostęp do pociągów. Aktualnie pasażerowie korzystają z peronu nr 1 i części peronu nr 2. Ruch pociągów odbywa się bez zakłóceń.
Po modernizacji perony będą wyższe i dostosowane do obsługi składów regionalnych i dalekobieżnych. Pojawi się antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących, a także wiaty o długości 50 m i 100 m oraz nowe ławki. LED-owe oświetlenie zapewni większe bezpieczeństwo po zmroku, a tablice informacyjne i gabloty ułatwią orientację. Zmodernizowane perony będą miały długość 300 m i 400 m, co umożliwi obsługę dłuższych składów.
Nowe przejście podziemne i wyższy poziom bezpieczeństwa
Istotnym elementem inwestycji będzie budowa przejścia podziemnego pod torami, które zastąpi dotychczasowe dojście do peronu nr 2 w poziomie szyn. Tunel zostanie wyposażony w windy – od strony dworca oraz przy peronie nr 2 – co zapewni dogodny dostęp osobom z ograniczoną mobilnością, opiekunom z wózkami i podróżnym z ciężkim bagażem.
Przy peronach zostaną zamontowane stojaki rowerowe, które ułatwią łączenie podróży koleją z transportem rowerowym.
Harmonogram prac i realizacja
Efekty modernizacji stacji Tomaszów Mazowiecki będą dostępne dla podróżnych na przełomie 2026 i 2027 roku. Wykonawcą inwestycji jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego „MOSTKOL” Sp. z o.o.
Infrastruktura towarzysząca
Komfort codziennych dojazdów poprawił już nowy parking przy dworcu, oferujący 88 miejsc postojowych, w tym cztery dla osób z niepełnosprawnościami.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
