REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
1 Minuta czytania

Przebudowa terminala cargo w Kraków Airport

Mostostal Warszawa zrealizuje przebudowę starego terminala cargo w Kraków Airport na potrzeby tymczasowej strefy oczekiwania Pre-Boarding Zone Non Schengen. Inwestycja o wartości ponad 28,6 mln zł brutto ma zostać ukończona w ciągu 9 miesięcy.

Przebudowa terminala cargo w Kraków Airport, Mostostal Warszawa,
Budynek dawnego terminala Cargo, który zostanie przebudowany, fot. Mostostal Warszawa, www.mostostal.waw.pl
Spis treści

Przebudowa terminala cargo w Kraków Airport

25 lipca 2025 r. Mostostal Warszawa podpisał umowę z Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice na realizację zadania pn. „Przebudowa istniejącego budynku starego terminala Cargo na potrzeby tymczasowych poczekalni przedodlotowych Pre-Boarding Zone Non Schengen”. Wartość kontraktu wynosi 28 619 566,46 zł brutto.

To kolejna inwestycja realizowana przez Mostostal Warszawa na terenie krakowskiego lotniska. – Prace będziemy prowadzić w wymagających warunkach na terenie czynnego lotniska, gdzie kluczowe jest zachowanie ciągłości operacyjnej i bezpieczeństwa pasażerów. To zadanie wymaga doskonałej organizacji, precyzyjnej koordynacji i nierzadko pracy w godzinach nocnych. Mamy jednak odpowiednie doświadczenie, sprawdzony zespół i wiemy, jak skutecznie działać w tak wymagającym środowisku – podkreślił Maciej Sasak, Dyrektor Obszaru Wschodniego Mostostal Warszawa.

Zgodnie z założeniami projektu, terminal cargo zostanie przekształcony w tymczasową strefę oczekiwania dla pasażerów podróżujących do krajów spoza strefy Schengen.

Pierwszy etap rozbudowy Kraków Airport

Rozwój Kraków Airport to proces precyzyjnie zaplanowany – zaznaczył Łukasz Strutyński, Prezes Zarządu Kraków Airport. – Przed nami istotny pierwszy etap szerszej strategii modernizacji – adaptacja budynku dawnego terminala cargo, który będzie służył jako tymczasowa strefa oczekiwania Pre-Boarding Zone z sześcioma dodatkowymi gate’ami. W kolejnych latach planujemy rozbudowę terminala pasażerskiego zarówno od strony zachodniej, jak i wschodniej. Naszym celem jest zakończenie prac do 2031 roku i osiągnięcie przepustowości na poziomie 19 milionów pasażerów rocznie.

Zakres inwestycji

Zakres prac obejmuje m.in.:

  • częściową rozbiórkę istniejącej struktury budynku,
  • kompleksową reorganizację i nową aranżację wnętrz z dostosowaniem do funkcji strefy PBZ Non Schengen,
  • budowę dwóch nowych klatek schodowych,
  • wykonanie łącznika pomiędzy przebudowywanym obiektem a terminalem pasażerskim na poziomie pierwszego piętra,
  • modernizację i adaptację instalacji wewnętrznych,
  • zagospodarowanie przedpola budynku dla zapewnienia komfortowej obsługi pasażerów.

Roboty będą prowadzone z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i przy zapewnieniu niezakłóconej pracy lotniska.

Zakończenie inwestycji zaplanowano w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.