Przebudowano stację Głogów Wróblin
Przebudowana stacja Głogów Wróblin zapewnia bardziej ekonomiczne przejazdy pociągów towarowych. Sprawniejszą obsługę zyskała kolejowa obsługa huty. Wartość inwestycji PLK to ponad 27 mln zł ze środków budżetowych.
Na stacji przebudowano ok. 5 km torów. Wymieniono 10 rozjazdów, zapewniających sprawne przejazdy składów z toru na tor. Zainstalowane zostały elektryczne urządzenia ogrzewania rozjazdów (EOR), gwarantujące kierowanie ruchem w warunkach zimowych. Naprawiony został most i przepusty. Dobre utrzymanie torów zagwarantuje też odtworzone odwodnienie. Przebudowa objęła także dwa perony, które zostały przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostało zamontowane ledowe oświetlenie, oraz wiaty i ławki.
Wykonane prace przyniosły korzyści dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Zlikwidowane zostały ograniczenia prędkości. Przejazd pociągów pasażerskich możliwy jest z prędkością do 120 km/h. Sprawny przejazd pociągów towarowych z prędkością do 100 km/h umożliwia ekonomiczną jazdę i ogranicza zużycie energii.
Od czerwca stacja nazywa się Głogów Wróblin – poprzednio Wróblin Głogowski.
Wartość umowy „Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych dla zadania: „Prace na linii kolejowej nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny – Stacja Wróblin Głogowski” realizowanego w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822” – wynosi 27,6 mln zł netto. Zadanie zostało finansowane ze środków budżetowych. Roboty wykonała firma INFRAKOL sp. z o.o. z Jawora.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl