Fachowe przeglądy taboru kolejowego
W przeszłości Zakłady PKP Intercity samodzielnie realizowały przeglądy P3, a teraz do tej praktyki powracają. Doświadczeni pracownicy dzielą się wiedzą z młodszą kadrą, przygotowując ją do wykonywania zadań określonych w Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdów kolejowych (DSU). W każdym z zakładów około 10 osób jest obecnie zaangażowanych w realizację przeglądów tego poziomu. Dotychczas pracownicy wykonywali samodzielnie przeglądy P1 i P2, o mniejszym zakresie prac niż P3.
Rozszerzenie zakresu prac pozwala na dalsze podnoszenie kwalifikacji zespołów technicznych. Wszystkie czynności wykonywane w ramach przeglądów P3 muszą być zgodne z wymaganiami DSU, a ich poprawność jest weryfikowana przez komisarzy odbiorczych.
Większa efektywność i szybszy powrót wagonów na tory
Wykonywanie przeglądów P3 we własnych zapleczach technicznych pozwala ograniczyć czas potrzebny na formalności związane z przekazywaniem taboru do zewnętrznych wykonawców. Dzięki temu spółka może elastyczniej planować prace utrzymaniowe i reagować na bieżące potrzeby eksploatacyjne.
PKP Intercity w dalszym ciągu będzie korzystać z usług podmiotów zewnętrznych, jednak część przeglądów realizowana własnymi siłami stanowi sposób na pełniejsze wykorzystanie dostępnych rezerw operacyjnych. Takie rozwiązanie zwiększa dostępność wagonów i wspiera rosnący wolumen pracy eksploatacyjnej.
– W nowym rozkładzie jazdy uruchomimy 527 pociągów dobowo, czyli o ponad 50 więcej niż obecnie i aż o 110 więcej niż w rozkładzie jazdy 2023/2024. W okresie wakacyjnym liczba ta wzrośnie do co najmniej 555 pociągów dziennie – podkreśla Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
