REKLAMA
Kolej Mosty Wiadomości
1 Minuta czytania

Przetarg na modernizację linii kolejowej nr 8 na odcinku Miąsowa – Sitkówka Nowiny

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 8 na odcinku Miąsowa – Sitkówka Nowiny. Inwestycja obejmuje przebudowę infrastruktury torowej, obiektów inżynieryjnych oraz peronów, a także poprawę bezpieczeństwa i podniesienie prędkości pociągów.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 - most kolejowy nad Nidą
Most kolejowy na Nidą, fot. Piotr Hamanik, PKP Polskie Linie Kolejowe, www.plk-sa.pl
Spis treści

Zakres prac na odcinku Miąsowa – Sitkówka Nowiny

Przedmiotem postępowania jest modernizacja ponad 18 km linii kolejowej nr 8. W ramach zadania przebudowanych zostanie 44 km torów wraz z siecią trakcyjną. Powstanie 14 nowych obiektów inżynieryjnych, a dwa mosty – nad Nidą i Czarną Nidą – zostaną wyremontowane.

Przebudowa obejmie również sześć przejazdów kolejowo-drogowych. Na stacji Wolica przejście w poziomie szyn zostanie zastąpione kładką dla pieszych, co zwiększy bezpieczeństwo użytkowników.

Udogodnienia dla pasażerów i wzrost przepustowości

Przebudowane zostaną perony na stacjach Sobków i Wolica, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Z kolei przystanek Radkowice zostanie przekształcony w stację, co poprawi przepustowość linii oraz ułatwi prowadzenie ruchu w miejscu połączenia linii nr 8 z linią nr 73.

Na wybranych stacjach wybudowane zostaną nowe tory, które usprawnią obsługę składów towarowych.

Wyższe prędkości i dostosowanie do cięższych składów

Po modernizacji linia kolejowa nr 8 będzie przystosowana do ruchu cięższych pociągów oraz wyższych prędkości – do 140 km/h dla składów pasażerskich oraz 120 km/h dla towarowych. Po przygotowaniu dokumentacji technicznej wykonawca przystąpi do robót, które potrwają około 24 miesięcy.

Kontynuacja modernizacji najważniejszej trasy kolejowej w regionie

Przetarg na odcinek Miąsowa – Sitkówka Nowiny jest kolejnym etapem zadania „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko–Kamienna – Kielce – Kozłów”.

Zaawansowana jest przebudowa stacji w Kozłowie, w październiku ogłoszono przetarg na odcinek Sędziszów – Miąsowa, a w maju podpisano umowę na realizację fragmentu Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Dla stacji Kielce Główne powstaje dokumentacja projektowa, przygotowywana we współpracy z władzami miasta.

Finansowanie inwestycji zostało zabezpieczone dzięki kredytowi Europejskiego Banku Inwestycyjnego w wysokości do 450 mln euro. Fragment Skarżysko-Kamienna – Tumlin będzie współfinansowany z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.