![](https://nbi.com.pl/content/uploads/2025/01/wizualizacja-stacji-Gdow.png)
Mniej niż 30 minut – w takim czasie pociągi aglomeracyjne dojadą z Gdowa do centrum Krakowa, po zakończeniu prac przy nowych torach na odcinku Podłęże – Gdów. Powstanie nowa stacja Podłęże Bałachówka i przystanki w Zagórzu k. Niepołomic i Wiatowicach.
Linia kolejowa została zaprojektowana tak, by wszystkie skrzyżowania z drogami były dwupoziomowe. Nowy odcinek będzie włączał się w istniejącą magistralę kolejową E30 (Kraków – Rzeszów) pomiędzy przystankiem Węgrzce Wielkie i stacją Podłęże. Tory wybudowane będą nad autostradą A4, by poprzez system mostów i wiaduktów łączyć się zarówno z linią kolejową w kierunku Krakowa Głównego, jak i Nowej Huty. W kierunku Gdowa tory będą poprowadzone z wykorzystaniem licznych obiektów inżynieryjnych. W ramach inwestycji powstanie również dwunawowy tunel kolejowy. Stacja kolejowa w Gdowie została zaplanowana w sąsiedztwie Marszowic.
Przyszły wykonawca będzie miał czas na wykonanie inwestycji do połowy 2029 r. Na linii Podłężę – Gdów zaprojektowano 34 mosty i wiadukt kolejowe oraz 33 skrzyżowania bezkolizyjne.