Przyszły wykonawca będzie musiał wykonać Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).
W ramach rozbudowy drogi krajowej nr 84 na odcinku Zagórz – Lesko wykonawca wybuduje lub przebuduje obiekty inżynierskie, zabezpieczy osuwiska, wybuduje dodatkowy pas do wyprzedzania na podjeździe oraz chodniki. Konstrukcja drogi zostanie dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.
Wybrany wykonawca będzie zobowiązany uwzględnić w opracowywanej dokumentacji co najmniej dwa warianty przebiegu sytuacyjnego rozbudowywanej DK84:
- wariant I: przebieg zgodny z istniejącym śladem DK84 (z ewentualnymi niewielkimi korektami łuków poziomych),
- wariant II: w tym wariancie analizowana będzie możliwość poprowadzenia części drogi po nowym śladzie, tj. złagodzenie łuków i serpentyn, na odcinku o długości ponad 3 km (od ok. 7+390 do km ok. 10+661).
W ramach inwestycji planowana jest także budowa objazdów i tymczasowych obiektów inżynierskich w celu utrzymania przejezdności na rozbudowywanym odcinku drogi.
Cel inwestycji jest zwiększenie nośności drogi, aby finalnie umożliwiała ona ruchu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnym pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony. Dzięki rozbudowie DK84 poprawi się komfort podróży oraz bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego (pieszych i rowerzystów).