Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie opracować projekt i uzyskać decyzję ZRID, a następnie wybuduje obwodnicę miasta o długości prawie 9,2 km.
Obwodnica Kostrzyna nad Odrą w ciągu drogi krajowej nr 31 przebiegać będzie od strony północno-zachodniej miasta i w całości zostanie poprowadzona po nowym śladzie. Obwodnica rozpocznie się na wysokości Fortu Sarbinowo, następnie trasa przez ok. 2,5 km prowadzić będzie na północny zachód poprzez tereny leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273 (LK273). Następnie droga przebiegać będzie w kierunku zachodnim, omijając Osiedle Drzewice i łukiem kierować się będzie poprzez tereny nieużytków na południe w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dalej przekroczy rzekę Wartę mostem, który przechodzić będzie w estakadę na terenach zalewowych. Następnie obwodnica wiaduktem przecinać będzie linię kolejową nr 203 (LK203). W rejonie Starego Miasta obwodnica włączona zostanie, poprzez skrzyżowanie, do dróg krajowych DK22 i DK31.
W ramach inwestycji powstaną m.in.:
- cztery skrzyżowania w formie ronda,
- dwa wiadukty nad liniami kolejowymi,
- trzy wiadukty nad istniejącymi drogami,
- most przez rzekę Wartę,
- estakada.