REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Szczecinka

GDDKiA wysłała do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi krajowej nr 20.

 
Grafika: GDDKiA
Grafika: GDDKiA
Obwodnica o długości 4,3  km  będzie łączyła się z oddaną do ruchu w ubiegłym roku obwodnicą w ciągu S11 i umożliwi całkowite  wyprowadzenie ruchu  tranzytowego  z miasta. Jest to drugi  w województwie zachodniopomorskim,  po obwodnicy Gryfina w ciągu DK31,  przetarg na realizację inwestycji z  rządowego  Programu budowy 100 obwodnic. Realizacja inwestycji planowana  jest w latach 2021-2025.

– To już druga z dziewięciu zachodniopomorskich inwestycji przewidzianych w Programie budowy 100 obwodnic, która   przechodzi do etapu przetargu na realizację. Obwodnica Szczecinka w ciągu DK20 ominie miasto od południa i wyprowadzi z niego ruchu tranzytowy. Dodatkowo połączy się bezkolizyjnym węzłem z częścią już użytkowanej obwodnicy w ciągu S11. To wszystko wyraźnie poprawi bezpieczeństwo i komfort zarówno podróżnych jak i mieszkańców Szczecinka –
powiedział Rafał Weber, wiceminister infrastruktury.

– Obwodnica Szczecinka to kolejne zadanie z  Programu budowy 100 obwodnic. To inwestycja w infrastrukturę drogową, niezbędną do poprawy życia mieszkańców, lepszych warunków bezpieczeństwa jej użytkowników,  a w przypadku tego regionu to również zwiększenie ruchu turystycznego –
powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego ze Szczecinka


W ubiegłym roku do ruchu została oddana obwodnica  Szczecinka  w ciągu drogi ekspresowej S11. Nadal jednak droga krajowa nr 20 prowadzi przez centrum miasta. Dlatego konieczna jest budowa obwodnicy również w ciągu DK20. Nowa trasa  od południa ominie Szczecinek i  połączy obwodnicę w ciągu DK20 z obwodnicą w ciągu S11 w rejonie miejscowości Miękowo, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP  (główna ruchu przyspieszonego).  W  ramach inwestycji powstaną też dwa ronda oraz  wiadukt nad linią kolejową.

Realizacja dzięki Programowi  budowy  100 obwodnic


Decyzja środowiskowa dla tej inwestycji została uzyskana w roku 2012.  Była to  decyzja wspólna z obwodnicą w ciągu S11. Wówczas jednak do realizacji skierowano wyłącznie odcinek w ciągu S11. Dalsze prace przygotowawcze dla odcinka w ciągu DK20 ruszyły w roku 2019, natomiast w roku 2020 inwestycja ta znalazła się wśród dziewięciu projektów przewidzianych do realizacji w ramach  rządowego  Programu  budowy  100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim. Otworzyło to możliwość rozpoczęcia przetargu na realizację tej inwestycji.

Tym samym obwodnica Szczecinka dołączyła do obwodnicy Gryfina w ciągu DK31, dla której przetarg  na realizację  został ogłoszony pod koniec  września tego roku i gdzie jesteśmy już po otwarciu ofert.  Dla  obwodnic Szwecji, Wałcza, Rusinowa i Człopy na DK22 oraz Stargardu i Złocieńca na DK20  trwa przygotowywanie dokumentacji. W trakcie jest przetarg na wykonanie projektu obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13.

Źródło: GDDKiA O/Szczecin
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA