REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Przetarg na zaprojektowanie i budowę S19 Babica – Jawornik

GDDKiA wysłała do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S19 Babica – Jawornik.

 
Zdjęcie: GDDKiA, www.gddkia.gov.pl
Zdjęcie: GDDKiA, www.gddkia.gov.pl
Ogłoszenie ukaże się niebawem na platformie zakupowej GDDKiA. W treści opublikowanego ogłoszenia znajdą się szczegółowe informacje  dotyczące  zakresu zamówienia, a także warunków i kryteriów udziału w  przetargu.

Zakres prac


Zakres inwestycji obejmuje budowę  odcinka  drogi ekspresowej o długości 11,6 km o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu  kierunkach (plus pas awaryjny). W ramach zadania wybudowany zostanie węzeł drogowy  zlokalizowany w rejonie miejscowości Strzyżów i Czudec,  na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1931R. Powstanie również  tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w miejscowości  Jawornik. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Babicą a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne:
– Babica – Jawornik (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19),
– Jawornik – Domaradz. 

Docelowo, po wybudowaniu odcinka Jawornik – Domaradz, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w m. Jawornik. W śladzie tymczasowego łącznika będzie droga gminna służąca  (m.in.  służbom  ratowniczym)  jako wjazd awaryjny na S19 przez MOP Jawornik. 
 
Na tym odcinku S19  powstanie także  Miejsce Obsługi Podróżnych Jawornik  (w kierunku Rzeszowa)  oraz wybudowane zostaną  obiekty inżynierskie.  Będzie to  7 estakad na bardzo wysokich podporach,  w tym największa estakada o długości ok. 1,15 km rozpięta nad doliną na filarach  o  wysokości ok. 100 m od poziomu terenu. Powstanie również  6 wiaduktów, 3 przejścia  dla zwierząt (2 dla zwierząt średnich, 1 dla zwierząt dużych).  Droga zostanie  też  wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki  i  urządzenia melioracyjne. 

Charakterystyka terenu


Odcinek drogi ekspresowej S19 Babica – Jawornik  przebiega przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej.  W  związku z  tym  na etapie opracowania Koncepcji programowej wykonano w szerokim zakresie rozpoznanie budowy geologicznej podłoża.  Teren  ten charakteryzuje się  różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem,  przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącym w ich dnie  ciekiem  wodnym. Prowadzenie prac geologicznych było  więc  bardzo  dużym wyzwaniem i takim samym wyzwaniem dla wykonawcy będzie prowadzenie  tu  robót budowlanych.

Specyficzne ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem w sumie 13 obszarów osuwiskowych i predysponowanych osuwiskowo. W ramach rozpoznania geologicznej  budowy  podłoża wykonano badania geofizyczne, wiercenia i sondowania. Ponadto  prowadzono monitoring osuwisk (wgłębny i powierzchniowy). Dla zobrazowania rozległości przeprowadzonego rozpoznania budowy podłoża,  warto wspomnieć o  liczbie  wykonanych otworów badawczych. Wykonano ich  765,  o łącznym metrażu 12 081  mb  i głębokości  od 3 do  50 m. Wykonano również 319  sondowań badawczych  o łącznym metrażu 2 272  mb  i głębokości  od  1,8  do  35 m.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gddkia.gov.pl
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA