REKLAMA
Drogi Wiadomości
2 Minuty czytania

Przetarg na zaprojektowanie i budowę S19 Malewice – Chlebczyn

18 września br. GDDKiA wysłała do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi S19 Malewice – Chlebczyn o długości 25 km.

Grafika: GDDKiA O/Białystok
Grafika: GDDKiA O/Białystok
To najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący  na  obszar  województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości  Chlebczyn  i  Sarnaki.

Przetarg za przetargiem


To już kolejny w tym roku ogłoszony przetarg na projekt i budowę drogi ekspresowej S19, będącej „kręgosłupem” korytarza transportowego Via  Carpatia  we wschodniej Polsce. Obecnie w postępowaniach przetargowych jest  dziewięć  podlaskich odcinków S19 o łącznej długości przeszło 134 km. W październiku planujemy jeszcze ogłoszenie  ostatniego  przetargu w województwie podlaskim na  osi  Białystok – Lublin – chodzi o  zadanie Boćki – Malewice (15,91 km).

Wkrótce pierwsze umowy na S19


Do końca tego roku planowane jest też podpisanie pierwszych umów z wykonawcami na odcinki S19 wokół Białegostoku o długości 47,5 km,  dla  których otwarcie ofert  miało miejsce latem tego roku: Białystok Zachód – Księżyno (16,65 km), Księżyno – Białystok Południe (7,95 km), Białystok Południe – Ploski (12,73 km) oraz Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód (10,18 km).

Równolegle trwa postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na odcinek  S19 na północ od Białegostoku (Sokółka – Dobrzyniewo), której wydania spodziewamy się w I kwartale  2021  r.

Tiry ominą Siemiatycze


Odcinek Malewice – Chlebczyn  będzie miał  25 kilometrów długości  i  ominie  od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta  i przekroczy  dolinę rzeki Bug  estakadą o długości 658 metrów.

Zaplanowane są dwa węzły  drogowe – Siemiatycze Północ, gdzie S19  będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr  690,  oraz  Siemiatycze Południe, gdzie S19  będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62  w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.

Powstająca  „eska” będzie drogą  dwujezdniową, po dwa pasy ruchu  oraz  pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni  – asfalt czy beton cementowy  –  wybierze  wykonawca  na etapie  projektu budowlanego.

Źródło: GDDKiA O/Białystok
 
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA