Zakres rewitalizacji na Mazowszu
Na 47 km odcinku Radzice – Wolanów w województwie mazowieckim zrealizowano już ponad 28 km nowego toru oraz wymieniono 35 km sieci trakcyjnej. Prace obejmują modernizację toru nr 2 – obecnie pociągi kursują po jednym torze zgodnie z rozkładem jazdy. Po zakończeniu robót prędkość maksymalna wzrośnie do 120 km/h, czyli poziomu obowiązującego już na sąsiednim torze.
Zakończono również większość prac na szlakach Drzewica – Przysucha i Przysucha – Wolanów. W ramach projektu poprawiono bezpieczeństwo na 13 z 16 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. poprzez nową nawierzchnię, odwodnienie i wprowadzenie sygnalizacji (np. w Karczówce).

Inwestycja przynosi korzyści pasażerom
Rewitalizacja linii kolejowej Tomaszów Mazowiecki – Radom umożliwia bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróże między województwami łódzkim i mazowieckim. Już w marcu br. udało się skrócić czas przejazdu na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica średnio o 2 minuty.
Zakończenie wszystkich prac umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 100 km/h, eliminując dotychczasowe lokalne ograniczenia.
Modernizacja przystanków i stacji
Prace objęły także 6 przystanków: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski, Skrzynno, Wieniawa, Podbór oraz 3 stacje: Drzewica, Przysucha i Wolanów. Zbudowano nowe, wyższe perony z antypoślizgową nawierzchnią, ścieżkami naprowadzającymi oraz oświetleniem LED. Obecnie trwa wyposażanie przystanków w wiaty, ławki, gabloty i tablice informacyjne. Zakończenie prac zaplanowano na IV kwartał 2025 r.
Dalsze roboty w województwie łódzkim
W lipcu i sierpniu 2025 r. główny remont przejdzie tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami. Celem jest ujednolicenie prędkości do 120 km/h na całym jednotorowym fragmencie (ponad 25 km), co pozwoli uniknąć ograniczeń i opóźnień.
W ramach robót zaplanowano również remont dwóch mostów, modernizację przejazdu w Ciebłowicach Dużych oraz wymianę rozjazdu na stacji Dęba Opoczyńska.
Na czas prac – od 22 lipca do 6 sierpnia – wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów ŁKA i Polregio na odcinkach Tomaszów Mazowiecki – Drzewica i Tomaszów Mazowiecki – Opoczno Południe. Składy PKP Intercity będą kierowane trasami przez CMK lub Częstochowę.
Kontynuacja modernizacji z poprzednich lat
Obecne działania są kontynuacją rewitalizacji rozpoczętej w latach ubiegłych. W 2023 r. zakończono wymianę sieci trakcyjnej nad torem nr 1 na odcinku Radzice – Wolanów. Wcześniej zmodernizowano tor między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami oraz na odcinku Radzice – Radom.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
