REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Rewitalizacja LK22 Tomaszów Mazowiecki – Radom przekroczyła półmetek

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą intensywne prace na linii nr 22 między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Rewitalizacja linii kolejowej Tomaszów Mazowiecki – Radom osiągnęła półmetek – modernizacja torów, przejazdów oraz przystanków ma umożliwić jazdę z prędkością do 120 km/h i poprawić komfort podróży.

Rewitalizacja linii kolejowej Tomaszów Mazowiecki – Radom – maszyny torowe przy pracy
Prace w Radzicach, fot. Paweł Mieszkowski, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, www.plk-sa.pl
Spis treści

Zakres rewitalizacji na Mazowszu

Na 47 km odcinku Radzice – Wolanów w województwie mazowieckim zrealizowano już ponad 28 km nowego toru oraz wymieniono 35 km sieci trakcyjnej. Prace obejmują modernizację toru nr 2 – obecnie pociągi kursują po jednym torze zgodnie z rozkładem jazdy. Po zakończeniu robót prędkość maksymalna wzrośnie do 120 km/h, czyli poziomu obowiązującego już na sąsiednim torze.

Zakończono również większość prac na szlakach Drzewica – Przysucha i Przysucha – Wolanów. W ramach projektu poprawiono bezpieczeństwo na 13 z 16 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. poprzez nową nawierzchnię, odwodnienie i wprowadzenie sygnalizacji (np. w Karczówce).

maszyna dwudrogowa rewitalizuje linię kolejową Radzice-Wolanów, plk
Maszyna dwudrogowa na odcinku Radzice – Wolanów, fot. Aleksandra Sobolewska, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, www.plk-sa.pl

Inwestycja przynosi korzyści pasażerom

Rewitalizacja linii kolejowej Tomaszów Mazowiecki – Radom umożliwia bezpieczniejsze i bardziej komfortowe podróże między województwami łódzkim i mazowieckim. Już w marcu br. udało się skrócić czas przejazdu na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica średnio o 2 minuty.

Zakończenie wszystkich prac umożliwi jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 100 km/h, eliminując dotychczasowe lokalne ograniczenia.

Modernizacja przystanków i stacji

Prace objęły także 6 przystanków: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski, Skrzynno, Wieniawa, Podbór oraz 3 stacje: Drzewica, Przysucha i Wolanów. Zbudowano nowe, wyższe perony z antypoślizgową nawierzchnią, ścieżkami naprowadzającymi oraz oświetleniem LED. Obecnie trwa wyposażanie przystanków w wiaty, ławki, gabloty i tablice informacyjne. Zakończenie prac zaplanowano na IV kwartał 2025 r.

Dalsze roboty w województwie łódzkim

W lipcu i sierpniu 2025 r. główny remont przejdzie tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami. Celem jest ujednolicenie prędkości do 120 km/h na całym jednotorowym fragmencie (ponad 25 km), co pozwoli uniknąć ograniczeń i opóźnień.

W ramach robót zaplanowano również remont dwóch mostów, modernizację przejazdu w Ciebłowicach Dużych oraz wymianę rozjazdu na stacji Dęba Opoczyńska.

Na czas prac – od 22 lipca do 6 sierpnia – wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów ŁKA i Polregio na odcinkach Tomaszów Mazowiecki – Drzewica i Tomaszów Mazowiecki – Opoczno Południe. Składy PKP Intercity będą kierowane trasami przez CMK lub Częstochowę.

Kontynuacja modernizacji z poprzednich lat

Obecne działania są kontynuacją rewitalizacji rozpoczętej w latach ubiegłych. W 2023 r. zakończono wymianę sieci trakcyjnej nad torem nr 1 na odcinku Radzice – Wolanów. Wcześniej zmodernizowano tor między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami oraz na odcinku Radzice – Radom.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.