Rozbudowa DK22 Człopa – Wałcz
Rozbudowa DK22 Człopa – Wałcz, o wartości 178 mln zł, zostanie zrealizowana przez firmę PORR w formule „Projektuj i buduj”. Pierwszym etapem będzie opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji ZRID, co potrwa 17 miesięcy. Następnie w ciągu 22 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 16 grudnia do 15 marca) prowadzone będą prace budowlane. Zakończenie inwestycji przewidziano na 2029 r.
Trasa obejmuje dwa pododcinki: od końca obwodnicy Człopy do początku obwodnicy Rusinowa oraz od końca obwodnicy Rusinowa do początku obwodnicy Wałcza. Powstanie nowa nawierzchnia o nośności 11,5 t/oś i szerokości 7 m, ścieżka pieszo-rowerowa, cztery skrzyżowania skanalizowane, jedno rondo oraz siedem przejść dla zwierząt (w tym dwa górne dla dużych zwierząt). Przebieg w rejonie Prusinówka zostanie skorygowany, co pozwoli ominąć miejscowość od zachodu. Zaplanowano również zatokę dla Inspekcji Transportu Drogowego i magazyn soli.
Inwestycja jest elementem szerszego programu modernizacji zachodniopomorskiego odcinka DK22, obejmującego m.in. obwodnice Szwecji, Rusinowa i Wałcza oraz rozbudowę trasy na odcinku Ostrowiec – Szwecja.
Budowa obwodnicy Bobolic w ciągu DK25
Budowę obwodnicy Bobolic o długości 1,1 km zrealizuje firma Intercor, również w formule „Projektuj i buduj”. Prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID potrwają 13 miesięcy, a roboty budowlane – 15 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych. Zakończenie inwestycji o wartości 38 mln zł planowane jest na 2028 r.
Nowa trasa wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum Bobolic, skracając dojazd z DK25 do S11 z 2,3 km do 1,1 km. Umożliwi to kierowcom jadącym od strony Bydgoszczy, Człuchowa czy Białego Boru bezpośrednie włączenie się do ruchu na S11 w kierunku Koszalina, bez konieczności cofania się do obecnego węzła Bobolice.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
