Rozbudowa DK40 w Głuchołazach – postęp prac
Prace mostowe
W lipcu rozpoczęto budowę podpór pod nowy most, zlokalizowanych poza wałami rzeki Biała Głuchołaska. Wykonawca ma 12 miesięcy od podpisania umowy na realizację obiektu w oparciu o przygotowaną dokumentację projektową i uzyskane pozwolenia.
Zakończono palowanie podpory od strony ul. Kraszewskiego. Obecnie trwają roboty przy podporze od strony ul. Sikorskiego, których zakończenie planowane jest do połowy sierpnia. Następnie przystąpiono będzie do montażu ścianek szczelnych pod fundamenty nowego obiektu.
Każda z podpór zostanie posadowiona na 22 palach żelbetowych o długości 14 m i średnicy 1 m – łącznie zamontowanych będzie ponad 40 pali.
Prace drogowe i branżowe
Na ul. Skłodowskiej, w kierunku granicy państwa, do końca sierpnia zakończą się roboty związane z budową kanalizacji deszczowej i sanitarnej, wymianą warstw konstrukcji drogi, ułożeniem warstwy wiążącej oraz odbudową chodników. Po zakończeniu tych prac przywrócony zostanie ruch dwukierunkowy.

Pod koniec sierpnia planowana jest zmiana organizacji ruchu na ul. Sikorskiego, gdzie wprowadzony zostanie ruch wahadłowy od ul. Ligonia do Placu Basztowego. Rozpoczną się tam roboty związane z kanalizacją deszczową, siecią elektroenergetyczną, przebudową sygnalizacji świetlnej, a następnie wymianą konstrukcji drogi i chodników. W trakcie prac czasowo zamknięty zostanie wlot do ul. Ligonia.
Na ul. Kraszewskiego przebudowywana jest kanalizacja deszczowa, po której zakończeniu rozpoczną się roboty drogowe i brukarskie. W sierpniu zaplanowano także przebudowę kanalizacji na odcinku od ul. Kopernika do ul. Grunwaldzkiej, z czasowym wyłączeniem fragmentu chodnika z ruchu pieszych. Ponadto wymienione zostaną studnie na skrzyżowaniu DK40 z DW411, gdzie obowiązywać będzie ruch wahadłowy.
Parametry nowego mostu
Nowy obiekt mostowy zaprojektowano zgodnie z wymaganiami PGW Wody Polskie, rekomendacjami Instytutu Badawczego Dróg i Mostów oraz wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Będzie to konstrukcja jednoprzęsłowa, bez podpór w korycie rzeki, posadowiona o metr wyżej niż dotychczasowy most Andrzeja. Obiekt belkowy, żelbetowy sprężony i wzmocniony łukiem, będzie miał 52 m długości i 19 m szerokości, obejmując dwa pasy ruchu oraz ciągi pieszo-rowerowe.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
