Postępy zimowych prac na ul. Skłodowskiej
W ramach rozbudowy DK40 w Głuchołazach na ul. Skłodowskiej zakończono roboty branżowe, w tym budowę kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Wymieniono warstwy konstrukcji drogi, ułożono warstwę wiążącą oraz odbudowano chodniki.
Z początkiem przyszłego tygodnia przywrócony zostanie ruch dwukierunkowy. Ostatnia warstwa bitumiczna – warstwa ścieralna – zostanie ułożona wiosną, podobnie jak na ul. Wyszyńskiego. Do tego czasu na obu ulicach ruch odbywać się będzie dwukierunkowo, z zastrzeżeniem, że teren nadal pozostaje placem budowy.
Nowy etap na ul. Sikorskiego
Od 1 grudnia 2025 r. wykonawca rozpoczyna kolejny etap rozbudowy DK40 w Głuchołazach – na ul. Sikorskiego. Na odcinku od skrzyżowania z Pl. Basztowym i ul. Bohaterów Warszawy do ul. Ligonia wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.
W najbliższym czasie realizowane będą prace przy budowie kanalizacji deszczowej, sieci elektroenergetycznej oraz częściowej przebudowie sygnalizacji świetlnej. Kolejnym krokiem będzie wymiana warstw konstrukcji drogi, ułożenie warstwy wiążącej i odbudowa chodników.
Roboty na ul. Kraszewskiego
Na ul. Kraszewskiego w ciągu DK40 kontynuowana jest przebudowa kanalizacji deszczowej. Po zakończeniu prac branżowych wykonawca przystąpi do wymiany warstw konstrukcji drogi, ułożenia warstwy wiążącej oraz odbudowy chodników – zgodnie z harmonogramem rozbudowy DK40 w Głuchołazach.
Zaawansowane prace mostowe nad Białą Głuchołaską
Zima nie wstrzymała również robót mostowych. Wykonawca ma 12 miesięcy na budowę nowego mostu nad rzeką Biała Głuchołaska, realizowaną na podstawie przygotowanej dokumentacji projektowej. Obecnie trwają prace wykończeniowe przy przyczółkach posadowionych poza wałami rzeki.
Równolegle finalizowane są roboty związane z montażem podpór tymczasowych w nurcie rzeki, niezbędnych przy obiekcie o dużej rozpiętości i masie. Wkrótce na podporach i przyczółkach wykonane zostanie deskowanie, a następnie rozpoczną się prace zbrojarskie i betonowanie ustroju nośnego.
Zakończenie robót konstrukcyjnych przewidziano na połowę 2026 r. Po demontażu podpór tymczasowych powstaną dojazdy do obiektu, przeprowadzone zostaną próby obciążeniowe i zostanie uzyskane pozwolenie na użytkowanie. Udostępnienie mostu kierowcom planowane jest w drugiej połowie przyszłego roku.
Parametry nowego mostu
Nowy obiekt, powstający w ramach rozbudowy DK40 w Głuchołazach, będzie mostem jednoprzęsłowym, pozbawionym podpór w korycie rzeki. Konstrukcja zostanie podniesiona o około metr względem poziomu starego mostu Andrzeja. Obiekt będzie posiadał:
- konstrukcję belkową, żelbetową sprężoną, wzmocnioną łukiem,
- długość całkowitą 52 m,
- szerokość 19 m,
- dwa pasy ruchu,
- ciągi pieszo-rowerowe.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
