Roboty drogowe i obiekty mostowe
Na obu odcinkach wykonawca przystąpi do wymiany poszczególnych warstw konstrukcyjnych jezdni. Kontynuowana jest budowa bajpasów, które przejmą ruch na czas przebudowy mostów na Małej Panwi, Brynicy i Kanale Fabrycznym. Równolegle prowadzone są prace ziemne związane z budową nowego wiaduktu nad linią kolejową.
Zakres inwestycji
Rozbudowywany odcinek DK45 liczy 9 km i rozpoczyna się za rondem w Zawadzie, a kończy na styku z modernizowanym fragmentem Jełowa – Bierdzany. Konstrukcja drogi zostanie wzmocniona i dostosowana do nośności 11,5 t/oś. Inwestycja obejmuje także rozbudowę trzech skrzyżowań, których geometria zostanie skorygowana, a na przecięciu z drogą powiatową Kolanowice – Węgry powstanie rondo czterowlotowe.
Wiadukt i poprawa bezpieczeństwa
Kluczowym elementem inwestycji jest budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole – Kluczbork w nowym śladzie DK45. Bezkolizyjne rozwiązanie usprawni komunikację i zwiększy bezpieczeństwo uczestników ruchu. W ramach prac przebudowane zostaną również przepusty drogowe oraz trzy mosty nad Małą Panwią, Brynicą i Kanałem Fabrycznym.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan
