![Zdjęcie: GDDKiA O/Gdańsk](https://nbi.com.pl/content/uploads/assets/news/2020/Sierpień/18/_resampled/ResizedImage600338-rozbudowaDK22.png)
W związku nieprawidłowym wykonywaniem obowiązków wynikających z podpisanej umowy zostały naliczone konsorcjum kary. Do tej pory przekroczyły one wartość określonego w umowie limitu 20 proc. Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej brutto. Kwota nie zamyka wszystkich roszczeń GDDKiA w stosunku do wykonawcy.
Po przeprowadzeniu inwentaryzacji inwestycji planujemy w ramach przetargu dokonać wyboru nowego wykonawcy prac budowlanych.
Więcej o inwestycji:
Umowę na rozbudowę drogi krajowej nr 22 między Czarlinem a Knybawą podpisano w październiku 2017 r. Inwestycja, prowadzona według formuły „projektuj i buduj”, polegała na rozbudowie skrzyżowania z ul. Lipową i pobliskim węzłem Czarlin w postaci dwóch rond oraz rozbudowie skrzyżowań o pasy do lewoskrętów na skrzyżowaniach. Dodatkowo skrzyżowanie z drogą Bałdowo – Gorzędziej miały zostać wyposażone w sygnalizację świetlną. W ramach inwestycji poddane remontowi lub rozbudowie miało zostać pięć obiektów mostowych nad drogą krajową nr 91, linią kolejową, nad rzeką Drybok, przejście pieszo-rowerowe w okolicy mostu knybawskiego i przyczółek zachodni tego mostu. Wzdłuż całego odcinka miał być zbudowany ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie drogi, a dla obsługi okolicznych posesji w Czarlinie – droga serwisowa. Inwestycja miała zostać zakończona w listopadzie 2019 r. Koszt prac projektowych i budowlano-montażowych miał wynieść ok. 35 mln zł brutto.
Źródło: GDDKiA O/Gdańsk