Zadanie obejmuje przebudowę jezdni autostrady A6 na odcinku 3,5 km od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica. Droga posiada na tym odcinku znajdującą się w złym stanie nawierzchnię betonową, która powstała w latach 30 XX wieku. Jest to ostatni fragment autostrady z przedwojenną nawierzchnią, który pozostał jeszcze do przebudowy. Zakres prac obejmuję przede wszystkim całkowitą wymianę nawierzchni z betonowej na bitumiczną. Jezdnie zostaną również poszerzone o pas awaryjny. Beton ze starej nawierzchni zostanie po przekruszeniu wykorzystany jako podbudowa. Autostrada zostanie również odgrodzona od otaczającego terenu siatkami. Zostanie wykonany również jeden zupełnie nowy obiekt inżynierski – duże górne przejście dla zwierząt, które powstanie przed węzłem Rzęśnica (patrząc od strony Szczecina).
Autor: GDDKiA O/Szczecin
1 Minuta czytania
Ruch jednojezdniowy na A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica
Na przebudowywanym odc. A6 węzeł Szczecin Dąbie – węzeł Rzęśnica wprowadzono ruch jedną jezdnią w obu kierunkach. Podczas wakacji, po to aby zminimalizować zatory na tym odc. w okresie wzmożonego ruchu funkcjonowały 2 jezdnie.
Teraz wznawiane są roboty w pełnym zakresie, co powoduje konieczność zamknięcie jednej z jezdni. We wprowadzonym obecnie pierwszym etapie prac zamknięta została częściowo już przebudowana jezdnia w stronę Szczecina, będą na niej wykonywane roboty przy poboczu, które są konieczne do wprowadzenia kolejnego etapu organizacji ruchu. Na początku października ruch w obu kierunkach zostanie przeniesiony na jezdnię w stronę Szczecina i rozpocznie się rozbiórka i przebudowa jezdni w stronę Świnoujścia, na której jest jeszcze stara nawierzchnia z płyt betonowych. Całkowite zakończenie robót na tym odcinku powinno nastąpić wiosną 2020 roku.
Budownictwo
Drogi
Energetyka
Geoinżynieria
Hydrotechnika
Inż. Bezwykopowa
Kolej
Mosty
Motoryzacja
Tunele
Wod-Kan