
Pierwsze prace budowlane z „Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus” ruszyły na stacji Gostyń. Po przygotowaniu zaplecza budowy – zgromadzenia tłucznia, szyn i podkładów – wykonawca rozpoczął demontaż dotychczasowej infrastruktury.
Prace między Gostyniem a Kąkolewem (linia kolejowa nr 360) obejmują kompleksową wymianę infrastruktury na ponad 21 km odcinku. Na wzmocnionym podłożu zamontowany zostanie nowy tor. Łączone bezstykowo szyny, zwiększą komfort podróży i ograniczą wpływ kolei na otoczenie, znacznie zmniejszając dźwięki generowane przez przejeżdżające pociągi. Modernizację trasy zostanie zrealizowana z wykorzystaniem nowoczesnych, specjalistycznych maszyn – m.in. podbijarek i oczyszczarek tłucznia, co pozwoli na szybkie i efektywne prowadzenie robót.
Dla podróżnych będą wygodne przystanki w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie i Garzynie. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie do pociągów. Będą dogodne dojścia, przystosowane także do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Nowe perony zyskają antypoślizgową nawierzchnię, na której zamontowane zostaną wiaty, ławki, jasne oświetlenie i czytelne informacje.
Dla sprawnych przejazdów pociągów zamontujemy na trasie nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Bezpieczeństwo zwiększy remont 21 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie, Garzynie i Kąkolewie.
Inwestycja umożliwi przywrócenie połączeń pasażerskich na linii, która od 2011 r. wykorzystywana jest wyłącznie w ruchu towarowym. Po zakończonych pracach pociągi napędzane trakcją spalinową będą mogły pojechać jednotorową trasą z prędkością 120 km/h (pociągi pasażerskie) oraz 80 km/h (pociągi towarowe). Możliwe będą wygodne przejazdy do Leszna i dalej do Poznania.
Inwestycje w formule „Projektuj i buduj” realizuje Zakład Robót Budowlanych DOM.