Ruszyły przygotowania do przebudowy blisko 12-kilometrowego odcinka pomiędzy końcem planowanego obejścia Janowa Lubelskiego a początkiem obwodnicy Frampola. Dokumentację projektową opracuje Drogprojekt z Lublina. Prace w terenie zaplanowano na lata 2020-2022. Oferta tej samej firmy okazała się najkorzystniejsza na wytyczenie nowego przebiegu DK74 omijającego Janów Lubelski (ok. 8,9 km). Budowa zaplanowana na lata 2024-2026.
Opracowywana jest dokumentacja niezbędna do uzyskania decyzji środowiskowej dla odcinka DK74 omijającego Gorajec (ok. 6,7 km, realizacja w latach 2023-2025) i kończona jest dokumentacja projektowa dla odcinka od końca obwodnicy Gorajca do Szczebrzeszyna (długość 10,3 km, realizacja w latach 2020-2021). Obecnie weryfikujemy oferty zgłoszone w przetargu na opracowanie przebiegu obejścia Szczebrzeszyna (długość ok. 4 km, realizacja zaplanowana na lata 2024-2026). Na początku przyszłego roku GDDKiA ogłosi przetarg na opracowanie dokumentacji przebudowy DK74 od końca obejścia Szczebrzeszyna do Zamościa (15 km, realizacja zaplanowana na lata 2022-2024).
GDDKiA podpisała umowę z firmą ZDI na opracowanie dokumentacji dla odcinka od Zamościa do Miączyna (7,3 km, realizacja 2021-2022). Kończona jest też dokumentacja na przebudowę odcinka Jarosławiec – Miączyn (4,4 km, realizacja 2019-2021). Jeszcze przed końcem roku ogłosimy dwa przetargi na opracowanie dokumentacji na przebudowę odcinka Horyszów – Hrubieszów (18,7 km) oraz Hrubieszów – Zosin (13,8 km). Realizacja obu przewidziana jest na lata 2022-2024.
Autor: GDDKiA O/Lublin