Ruszyła budowa nowego wiaduktu w Bochni
Od prac przygotowawczych i postawienia mostu tymczasowego rozpoczęła się budowa nowego wiaduktu w Bochni na drodze krajowej nr 94. Zastąpi on istniejący obiekt, który jest w złym stanie technicznym.
Zmiany organizacji ruchu
2 listopada rozpoczęły się m.in. roboty polegające na częściowej rozbiórce wyspy kanalizującej pasy ruchu w ciągu DK94 (w km 28+950). Wprowadzono ograniczenie prędkości do 60 km/h.
Od 5 listopada budowany będzie już obiekt tymczasowy nad ul. K. Brodzińskiego w Bochni. Przejmie on ruch na czas rozbiórki istniejącego wiaduktu i wznoszeniu nowego. Te prace przewidywane są do 6 grudnia br.
W tym czasie będzie obowiązywało ograniczenie prędkości na DK94 do 60 km/h, a na ul. K. Brodzińskiego, czyli dojeździe od centrum Bochni do Łapczycy (włączenie do DK94), do 40 km/h. Wjazd pod wiadukt zostanie zamknięty i pojazdy jadące do centrum miasta kierowane będą objazdem do skrzyżowania z ul. Wiślicką.
Zakres inwestycji
W ramach inwestycji przewidziano wykonanie dokumentacji projektowej nowego wiaduktu w Bochni na drodze krajowej nr 94 wraz z uzyskaniem, po skończonych pracach, pozwolenia na użytkowanie.
Wykonawca będzie odpowiedzialny za budowę wiaduktu tymczasowego wraz z drogą tymczasową oraz rozbiórkę istniejącego wiaduktu i wybudowanie nowego.
Budowa nowego wiaduktu podyktowana jest nie tylko złym stanem technicznym istniejącego. Zgodnie z obowiązującymi przepisami konieczne jest dostosowanie skrajni pionowej, czyli odległości od poziomu drogi do spodu wiaduktu.
Istniejący wiadukt powstał w 1984 r, kiedy obowiązywały inne przepisy i dlatego jego skrajnia zamiast wymaganych aktualnie 4,5 m ma tylko 4,25 m. Nowy wiadukt zaprojektowany został jako obiekt żelbetowy o konstrukcji ramowej.
Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow.pl