Drugi etap budowy estakady
Pierwsze 340 m estakady już został już wykonany. To jezdnia biegnąca z północy, powstała w okolicy ul. Morcinka. Teraz wykonawca zaczął nasuwanie od strony ul. Łowińskiego. Początkowo estakada pobiegnie wzdłuż torów kolejowych, a następnie skręci w prawo nad torami i płynącą pod nimi rzeką Dłubnią aby finalnie połączyć się z już istniejącą częścią obiektu.
Dziś jest to najdłuższa tego typu budowla w Polsce.
Segmenty, które są nasuwane po południowej stronie (jezdnia w kierunku Rzeszowa), będą mieć łączną długość 942 m. Jezdnia północna (kierunek Warszawa) jest krótsza, biegnie po wewnętrznym łuku i ma 915 m.
Pierwsze segmenty były przygotowywane przez miesiąc. Teraz cały proces prac znacznie przyśpieszy. Przygotowanie jednego segmentu i jego wysunięcie będzie trwało tydzień. Segmenty mają długość od 17 do 26 m. Te największe ważą 762 t. Wysuwane są z prędkością 4-6 m/h, czyli 7-10 cm na minutę.
Wykonawca planuje zakończyć nasuwanie segmentów i połączyć obie części jezdni w sierpniu 2025 r.
Wykonawcą drogi ekspresowej S7 Widoma – Kraków Nowa Huta jest konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź.