Remont ul. Chodeckiej, wraz z otwarciem nowych stacji II linii metra, jest dopełnieniem metamorfozy, którą przeszła ul. Kondratowicza. Na niemal całej jej długości, od Krasnobrodzkiej aż do Wyszogrodzkiej przeprowadzono już zaplanowaną przemianę.
Brakuję „kropki nad i”, czyli remontu ostatnich kilkuset metrów oraz budowy docelowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Matki Teresy z Kalkuty.
Rondo już poprawiło bezpieczeństwo
Audyt bezpieczeństwa przeprowadzony na skrzyżowaniu Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty w 2017 roku nie pozostawił żadnych złudzeń. To miejsce było skrajnie niebezpieczne – zwłaszcza dla pieszych – trzy przejścia w obrębie skrzyżowania otrzymały noty 0, 2 i 2. Dobrze się złożyło, że w okolicy Metro Warszawskie budowało kolejne stacje II linii. W ramach czasowej organizacji ruchu powstało tu tymczasowe rondo a wraz z nim poszerzone azyle na przejściach o co apelowali audytorzy.
Wprowadzenie ruchu okrężnego sprawdziło się, ale przez Chodecką nie są prowadzone już objazdy, więc docelowe rondo będzie miało mniejszy przekrój. Dzięki temu piesi będą mieli do pokonania jeden pas, a nie jak dotychczas dwa.
Projekt gotowy
Zarząd Dróg Miejski postanowił, że na tym skrzyżowaniu rondo musi zagościć na stałe. W 2023 roku udało się rozstrzygnąć przetarg na projekt, który jest już gotowy.
Zakłada on, że zmieni się geometria wlotu ul. Chodeckiej na odcinku od ronda do ul. Żuromińskiej. Przybędą też równoległe miejsca do parkowania na jezdni ul. Chodeckiej, a po jej zachodniej stronie – szpaler drzew.
Brakujący remont chodników i jezdni
W ramach projektu chcemy wyremontować również ostatni, nietknięty odcinek Chodeckiej – od Wyszogrodzkiej do Balkonowej. Oprócz remontu jezdni i chodników przyszły wykonawca przebuduje też przejście dla pieszych przy Żuromińskiej. W audycie bezpieczeństwa otrzymało ono niską ocenę – 1.
Po wykonaniu wszystkich prac, mieszkańcy będą mieli do dyspozycji wygodną, funkcjonalną i bezpieczną Chodecką – na całej długości.