Ścinawka Średnia poprawa kolejowych tras do wywozu kruszywa
Na Dolnym Śląsku w Ścinawce Średniej nowe tory i urządzenia zwiększą możliwości transportu towarów koleją. Sprawniejsza będzie obsługa kopalni kamienia. Wartość inwestycji PLK to ponad 90 mln zł.
Sprawność i bezpieczeństwo przewozów zapewnią nowe urządzenia i modernizacja nastawni, z której kolejarze prowadza ruch pociągów. W obszarze bezpieczeństwa są prace na przejeździe kolejowo-drogowym. Wymienione zostały rogatki, sygnalizatory oraz zamontowano monitoring.
Ścinawka Średnia dostępniejsza dla podróżnych
Podróżni w Ścinawce Średniej zyskają wygodny dostęp do pociągów. Nowy wyższy peron ułatwi wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Będzie zamontowane oświetlenie oraz wiaty i ławki. Budowane jest przejście podziemne. Przewidziano windy, które ułatwią obsługę osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Są już przygotowane szyby windowe. Na peronie i w przejściu będzie system oznakowania dotykowego. Przed stacją będą zamontowane stojaki na rowery. Drewniane wiaty przy peronie nr 1 zostaną odnowione w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków.
W ramach projektu przewidziano również prace torowe na stacji Kłodzko Główne. Wykonanie robót ułatwi obsługę składów towarowych w obszarze stacji i w kierunku Wrocławia.
Inwestycja pn.: „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko” – stacja Ścinawka Średnia realizowana w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” jest finansowana ze środków budżetowych. Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2022 r.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl