Skanska S.A. stawia na efektywność biznesu. Celem działań wynikających z przyjętej strategii jest zoptymalizowanie dotychczasowej skali działalności na rzecz koncentracji na projektach przynoszących największe zyski, ze względu na ich złożoność i potrzebny know-how, i na obszarach z największym potencjałem długoterminowego rozwoju.
– W przypadku strategii „Budujemy miasta”, projekty będą starannie dobierane pod kątem wykorzystania naszych kompetencji i potencjału kadrowego, z uwzględnieniem stosunku ryzyka do korzyści. Za uważną selekcją projektów stoi także potrzeba zaawansowania technologicznego. Uwagę kierujemy na główne ośrodki miejskie, gdzie widzimy najlepsze perspektywy dla rynku budowlanego. Skupimy się na projektach, w których będziemy mogli być zaangażowani od najwcześniejszego etapu. Dzięki temu będziemy w stanie wspierać naszych klientów wiedzą techniczną i innowacyjnymi rozwiązaniami, przyczyniając się do realizacji udanych, zrównoważonych projektów – dodaje Magnus Persson.
W praktyce, w ramach nowej strategii, Skanska S.A. będzie dysponować sprawdzonymi zasobami i kompetencjami skupionymi w kluczowych ośrodkach w całej Polsce, obsługującymi dane rynki w zakresie budownictwa ogólnego i inżynieryjnego. Firma zamierza realizować zróżnicowane projekty, ale skupi się na kontraktach, dzięki którym może wnieść wartość dodaną zarówno dla partnerów biznesowych, jak i społeczności. Skanska chce swój potencjał i know-how inwestować w projekty złożone, innowacyjne i zaawansowane technologicznie.
Strategia „Budujemy miasta” nawiązuje do doświadczeń One Skanska, czyli wszystkich spółek działających w ramach grupy Skanska w Polsce. Jej założenia zostały zatwierdzone przez Zarząd Skanska AB. Wybór Magnusa Perssona – dotychczasowego wiceprezesa zarządu Skanska AB – na prezesa Skanska S.A. oznacza, że sukces nowej strategii jest priorytetem dla jednej z największych firm budowlano-deweloperskich na świecie.
Autor: Skanska S.A.