REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
2 Minuty czytania

Skyliner II w połowie drogi do szczytu – budowa osiągnęła półmetek

Budowa drugiej wieży kompleksu biurowego Skyliner, realizowanego przez Grupę Karimpol, osiągnęła półmetek. Konstrukcja dotarła do 15. piętra, czyli 65 m wysokości, co stanowi połowę docelowej wysokości budynku. Każdy kolejny poziom powstaje w cyklu pięciodniowym, a zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2026 r.

Skyliner II – budowa biurowca w połowie wysokości
Zdjęcie: Karimpol
Spis treści

Reprezentacyjne lobby i przestrzeń wspólna

Wnętrza Skylinera II zapowiadają się równie imponująco, co bryła budynku. Lobby będzie charakteryzować się ośmiometrowymi ścianami z betonu licowego oraz monumentalnymi słupami, nadającymi mu reprezentacyjny charakter. Przed głównym wejściem zaplanowano 16-metrowy filar, podtrzymujący kondygnacje biurowe. Hol główny zostanie połączony z lobby pierwszej wieży, tworząc przestronną, dwupoziomową strefę z lokalami handlowo-usługowymi o powierzchni 4 500 mkw. Podium stanie się ogólnodostępnym węzłem komunikacyjnym pomiędzy stacją PKP Warszawa Główna a Rondem Daszyńskiego.

Budowa biurowca Skyliner II w Warszawie
Zdjęcie: Karimpol

Technologie budowy i bezpieczeństwo prac

Trzon wieży wznoszony jest przy użyciu systemu ACS – samowspinających się szalunków. Krawędzie stropów zabezpieczono osłonami w systemie RCS, które wraz z konstrukcją pięter przesuwają się w górę, zapewniając bezpieczeństwo prac zbrojarskich i ciesielskich. Na piątym piętrze rozpoczęto już montaż szklanej elewacji, wykonywanej z prefabrykowanych elementów aluminiowo-szklanych przy użyciu miniżurawia. Równolegle w podziemiu oraz na pierwszych ośmiu kondygnacjach nadziemnych prowadzone są prace instalacyjne i wykończeniowe.

Inżynierskie wyzwania i otwarte narożniki

Tempo budowy jest zgodne z harmonogramem – każde piętro powstaje w pięć dni. Na szczycie powstanie sześć nietypowych kondygnacji, w tym pięć technicznych oraz jedna eventowo-restauracyjna, wymagających szczególnej precyzji inżynierskiej ze względu na zmieniającą się geometrię bryły. Architekci zastosowali metodę „łańcucha rowerowego”, przesuwając delikatnie słupy konstrukcyjne. Rozwiązanie to pozwoliło uwolnić narożne przestrzenie, dzięki czemu wnętrza zyskały panoramiczny charakter, a bryła z daleka sprawia wrażenie lekkiej i unoszącej się nad miastem.

Skyliner II – parametry i funkcje

Druga wieża Skylinera osiągnie 130 m wysokości i będzie liczyć 28 kondygnacji, oferując 24 000 mkw. powierzchni najmu, z czego ok. 23 000 mkw. przeznaczonych zostanie na biura, a 1 000 mkw. na funkcje handlowo-usługowe w parterze. Standardowe piętro biurowe będzie mieć ok. 1 100 mkw. Na najwyższych poziomach zaplanowano tarasy-ogrody o łącznej powierzchni 900 mkw., połączone zewnętrznymi schodami i obsługiwane dodatkową windą. W budynku znajdzie się 10 wind, a podziemny parking pomieści 217 samochodów oraz 100 rowerów. Skyliner II uzyskał certyfikat BREEAM na poziomie Outstanding, a inwestor planuje jego zasilanie z odnawialnych źródeł energii.

Projekt i realizacja inwestycji

Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia APA Wojciechowski Architekci. Generalnym wykonawcą jest WARBUD S.A., a nadzór inwestorski sprawuje Hill International. Proces komercjalizacji powierzchni prowadzi CBRE Poland.

REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.